شهردار اهواز در جلسه مدیریت بحران شهرداری بر تداوم آماده باش نیروهای این سازمان تاکید کرد
کد خبر: ۷۳۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 14 April 2019
در این جلسه که با حضور معاونین، مدیران مناطق و سازمان های شهرداری تشکیل شد، منصور کتانباف به آخرین وضعیت شهر اهواز در برابر سیلاب ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با تلاشهای انجام شده خوشبختانه فعلا بخشی از خطر رفع شده اما حساسیت هنوز در غرب اهواز بویژه در عین دو ادامه دارد و شهرداری و بقیه ارگانها در کنار نیروهای مردمی و جهادی مشغول کار هستند تا منطقه امن شود.
 
به گزارش"تابناک"؛ شهردار اهواز با اشاره به وضعیت فوق العاده استان از ابتدای سال تاکنون به دلیل ورود سیلاب گفت: از دوم فروردین نیروهای شهرداری همراه با مردم و سایر دستگاهها پای کار بوده اند که نتیجه این زحمات شبانه روزی حفاظت اهواز در برابر سیلاب بوده است.
 
وی خبر داد: نیروها و تجهیزات کمکی از شهرداری های تهران، اصفهان و... رسیده اند و با کمک های رسیده قطعاً توان ما بیشتر خواهد شد.
 
کتانباف دستور داد: کلیه سیل بندها باید هر ساعت تقویت شوند و کلیه راههای نفوذ آب گرفته شود. این سیل بندها باید در برابر باران مقاومت داشته باشند. مدیران مناطق نیز به صورت لحظه ای از وضعیت سواحل کارون در منطقه خود اطلاع داشته باشند تا به محض بروز مشکل سریعاً جلوی ورود سیلاب گرفته شود. 
 
شهردار اهواز تصریح کرد: معاونت خدمات شهری با بهداشت هماهنگی لازم را برای نظارت بر مسایل بهداشتی در مناطق در تهدید سیل داشته باشد. ضمن آنکه نیروهایی که درگیر سیلاب نیستند به اداره آبفا در دفع فاضلاب کمک کنند.
 
وی با اشاره به آبگرفتگی های اطراف میدان میوه و تره بار الغدیر گفت: میدان میوه و تره بار الغدیر با توجه به اهمیتی که در تامین نیازهای غذایی شهروندان دارد، نباید تعطیل شود، از این رو کلیه اقدامات برای حفاظت از این میدان در حال انجام است.
 
کتانباف خطاب به معاون حمل و نقل ترافیک اظهار کرد: همچنان ارتباط نزدیک خود را با پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز در خصوص تهمیدات و اقدامات ترافیکی داشته باشید.
 
شهردار اهواز با اشاره به خسارتهای وارده در زیرساخت های شهری بیان کرد: وزیرمحترم کشور به نمایندگی از دولت، قول داده است که کلیه خسارت ها بویژه خسارت های وارد شده با پارکها و بلوارهای ساحلی جبران شود. پس باید مستندسازی خسارت ها و اقدامات انجام شده به شکل دقیق انجام شود تا بتوانیم مسئولین را در این زمینه به خوبی توجیه کنیم. در گزارشات اقدامات انجام شده در زمینه نیروی انسانی و ماشین آلات و... لحاظ شود.
 
وی افزود: همزمان با اقدامات مقابله با پیشروی کارون، مقدمات بازسازی خسارتهای وارده نیز باید انجام شود. لازم است معاونت فنی عمرانی کدهای ارتفاعی مناسب بلوارهای ساحلی را از سازمان آب و برق دریافت کند که بازسازی ها با این کدها انجام شود.
 
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: در کنار مدیریت سیلاب نباید از وظیفه ذاتی خود که همانا نگهداشت شهر است غافل شویم. امور خدمات شهری بویژه رفت و روب و پسماند باید به قوت خود باقی بماند. عملیات آسفالت همچنان در معابری که درگیر سیلاب و فاضلاب نیستند ادامه پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: تلاش شبانه روزی مدیران در زمینه مقابله با سیلاب نباید آنان را از وظایف خود دور کند. تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد. نیروهایی که درگیر حفاظت از سواحل نیستند باید علاوه بر انجام وظیفه جای خالی همکاران خود را پر کنند و تقسیم کار هم در بین نیروها انجام شود.
 
منصور کتانباف در پایان مجددا لزوم تداوم آماده باش نیروها را در برابر سیلاب ها یادآور شد و گفت: ما به عنوان شهرداری وظیفه حراست و حفاظت از شهر اهواز را به عهده داریم و باید این آمادگی تا رسیدن به وضعیت عادی ادامه داشته باشد تا به امیدخدا این زحمات با انجام موفقیت آمیز این ماموریت به پایان برسد. 
در ادامه این جلسه معاونین شهردار اهواز و مدیران مناطق آخرین وضعیت نقاط حساس در برابر آبگرفتگی در سواحل کارون را گزارش دهند و تصمیمات لازم گرفته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار