نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مناطق سیل‌زده خوزستان:
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بالا بودن حجم خسارات ناشی از سیل در خوزستان گفت: چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده، طی دو روز آینده با ارسال بخشنامه‌ای به استان‌های درگیر پدیده سیلاب، اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 14 April 2019

مجتبی زینی‌‌وند صبح شنبه 24 فروردین‌ماه در حاشيه بازید از مناطق سیل زده سوسنگرد در خوزستان با اشاره به حجم بالای تخریب‌ها در خوزستان و توجه ویژه دولت به رفع خرابی‌های ناشی از سیل در این استان، اظهار کرد: بازدید از مناطق سیل زده سوسنگرد با هدف ارزیابی فضاهای آسیب دیده و بازسازی مدارسی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند، انجام شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که عصر امروز با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و همکاران وزارتی در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار می‌شود، بتوانیم برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس تمهیداتی اتخاذ کنیم تا هر چه سریع‌تر زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شود.

وی با اشاره به وجود هشت مدرسه تخریبی در شهرستان سوسنگرد، گفت: این مدارس تقریبا تا یک متر زیر آب هستند و تجهیزات آن‌ها به صورت کامل تخریب شده است و برای بازسازی، ترمیم و بهره‌برداری از این مدارس نیاز به حمایت جدی مسئولین داریم.

زینی‌وند با بیان اینکه ستادی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و وزیر آموزش و پرورش برای هر کدام از استان‌های سیل زده یک نماینده در این ستاد منصوب کردند، اضافه کرد: در عین حال برخی از استان‌ها به عنوان استان معین استان‌های سیل زده مشخص شدند که در حال حاضر 10 استان تهران، اصفهان، فارس، کرمان، یزد، هرمزگان، بوشهر، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی به عنوان استان‌های معین خوزستان انجام وظیفه می‌کنند.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در ستاد معین استان‌های سیل زده گفت: بر اساس نیاز و موقعیت مناطق آسیب دیده و ظرفیتی که هر کدام از استان‌های معین دارند، مناطق سیل زده آموزش و پرورش خوزستان در میان آن‌ها تقسیم می‌شود و هر منطقه برای ارائه خدمات در حوزه‌های بازسازی مدارس، جذب کمک خیرین، کمک به فرهنگیان آسیب دیده و بسترسازی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت حضوری یا غیرحضوری تحویل استان‌های معین داده می‌شود.

وی با تاکید بر حضور مشاوران در کنار دانش‌آموزان برای کاهش استرس‌های درسی آن‌ها تصریح کرد: لازم است تا مشاوران تحصیلی به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان سیل زده بپردازند تا میزان استرس دانش‌آموزان برای حضور در امتحانات پایانی یا کنکور کاهش پیدا کند. همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی و ورزشی، با حضور تیم‌های مشاوره‌ای در مناطق سیل زده از دیگر اقداماتی است که برای کمک به این مناطق برنامه‌ریزی شده است .

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است، اضافه کرد: در شرایط کنونی وظیفه مردم در سراسر کشور ایران است که دین خود را به مردم عزیز خوزستان ادا کنند و این مردم برای تمامی کشور عزیز هستند و مسئولین کشور، دولت و نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات ناشی از آسیب دیدگی سیل در خوزستان دارند.

زینی‌وند گفت: با اقدامات کوتاه مدتی که برنامه ریزی شده است، درصدد هستیم سال تحصیلی را به خوبی در خوزستان به پایان برسانیم و تمهیداتی اتخاذ می‌شود که در سال تحصیلی آینده نیز تمامی امکانات برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم شود.

وی حجم تخریب‌ها را در خوزستان بسیار بالا دانست و تصریح کرد: در طی این هفته رئیس سازمان نوسازی کشور با مجموعه‌ای از خیرین در خوزستان حضور پیدا می‌کنند تا از ظرفیت خیرین و دولت برای بازسازی مدارس آسیب دیده و تامین امکانات و تجهیزات مدارس درگیر سیل استفاده شود.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات نهایی طی دو روز آینده بخشنامه‌ای به استان‌های درگیر پدیده سیلاب ارسال می‌شود، گفت: بر اساس این بخشنامه وضعیت امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مشخص می‌شود و در این بخشنامه تمهیدات و شرایطی در نظر گرفته شده است که این دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان پایه دوازدهم نگران امتحانات نهایی نباشند.

زینی‌وند با اشاره به وجود فرصت برای آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل زده و برگزاری با تاخیر کنکور برای این دانش‌آموزان گفت: نمایندگان مجلس و دولت بر این مسئله اتفاق نظر دارند که باید برای شرکت دانش‌آموزان مناطق سیل زده در امتحان کنکور یک فرصت در نظر گرفته شود تا از این طریق نگرانی دانش‌آموزانی که با پدیده سیلاب گرفتار هستند و امکان مطالعه را ندارند، کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اختصاص زمان مناسب برای کنکور دانش‌آموزان سیل زده و تقویت بنیه علمی آن‌ها از راهکارهایی است که برای کاهش استرس در دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌های حضوری - تجمیعی در مرکز استان یا شهرستان از دیگر راهکارهای موجود برای کمک به دانش‌آموزان پایه دوازدهم است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار