سرپرست فرمانداری اهواز گفت:مقرر شده است خروجی آب به سمت هور تسهیل شود و در جلسه‌ای تشکیل و تقسیم کار شد. همچنین مقرر شده با فراهم کردن تجهیزات لازم مسیر آب به سمت هور تسهیل شده تا آب از غرب اهواز خارج شود.
کد خبر: ۷۳۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 14 April 2019

جمال عالمی نیسی، سرپرست فرمانداری اهواز در رابطه با چگونگی وضعیت آبگرفتگی‌ها در سطح شهر اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر خطری شهر را تهدید نمی‌کند و شرایط عادی است، همچنین سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و درصورت امتداد این وضعیت، مسیر ارتباطی در جاده‌های ساحلی بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: منطقه کوی‌سیاحی از نقطه خطر خارج شده و سیل‌بند مناطق گلبهار و گلدشت در راستای کاهش خطرات در حال تکمیل است؛ همچنین از چند روز گذشته عملیات احداث سیل‌بند در ملاشیه را در جهت ممانعت از رهاسازی روان‌آب‌ها و مقابله با هرگونه خطر احتمالی آغاز کرده‌ایم.

عالمی‌نیسی گفت: عملیات انسداد زهکش شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا انجام و تقریبا ورود آب به سمت منطقه عین 2 قطع شده است که شاهد این مدعا، شادی و یزله  مردم در امتداد جاده منطقه عین 2 در روز گذشته است.

وی افزود: خطری شهر اهواز را تهدید نمی‌کند و تنها روان‌آبی که در محدوده پنج کیلومتری بالاتر از منطقه الهایی و حمیدیه بود جای نگرانی داشت که با مسدود شدن کانال چمران، آب دیگر از این طریق وارد اهواز نمی‌شود. همچنین از سمت منطقه الهایی مقداری آب از رودخانه کرخه و دز سر ریز می‌شود که با احداث دژ در قسمت غربی کانال سلمان که انتقال‌دهنده روان‌آب‌ها به سمت کارون و هور است، از آن جلوگیری می‌شود و اهواز از این سمت نیز در امنیت به سر می‌برد.

عالمی نیسی بیان‌کرد: مقرر شده است خروجی آب به سمت هور تسهیل شود و در جلسه‌ای تشکیل و تقسیم کار شد. همچنین مقرر شده با فراهم کردن تجهیزات لازم مسیر آب به سمت هور تسهیل شده تا آب از غرب اهواز خارج شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار