استاندار خوزستان گفت: امنیت منطقه کیانشهر بیشتر شده است اما همچنان حالت آماده باش برقرار است همچنین در خصوص پنج منطقه‌ای که اعلام کردیم تخلیه شوند هم وضعیت بهبود پیدا کرده با این وجود باز هم شرایطی که اعلام کردیم علی رغم کم تر شدن تهدید پابرجاست چون حفظ جان شهروندان و احتیاط در این زمینه شرط عقل است و ما نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که ریسک تلفات انسانی داشته باشد
کد خبر: ۷۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 13 April 2019
غلامرضا شریعتی جمعه 23 فروردین ماه در خصوص آخرین وضعیت شهر اهواز گفت: به علت بالا رفتن خروجی آب دز و کرخه از ۱۰ روز گذشته شرایطی پیش آمد که کرخه و دز به هم پیوستند و یک جریان آب جاری به سمت اهواز در دو طرف بزرگ راه اهواز اندیمشک ایجاد کردند.
 
به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان افزود: پس از آنکه با این مسئله مواجه شدیم لازم بود طراحی و برنامه‌ریزی جدیدی برای کنترل این مسئله داشته باشیم و تصمیم گرفتیم با وجود داشتن کانال سلمان و شهید چمران و دیگر کانال ها مقداری از آب را به سمت رودخانه کارون و مقداری هم به سمت تالاب هورالعظیم آب اهواز هدایت نماییم.
 
شریعتی ادامه داد: هدایت این حجم از آب کار بسیار سخت و بزرگی بود و با سیل بندهایی که روی کانال ایجاد شد تلاش کردیم ظرف ۴۸ ساعت این کار انجام شود و خوشبختانه تا الان جواب داده است.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: یک مشکل جزئی در کانال چمران به سلمان و تالاب هورالعظیم ایجاد داد و در حال رفع آن هستیم؛  فکر می کنم در ظرف ۸ تا ۱۰ روز آینده آب ورودی سبک خواهد شد و پس از آن برای بستن مسیرهای ورودی می توانیم اقداماتی بکنیم.
 
شریعتی توضیح داد: پنج منطقه در اهواز اعلام کردیم باید تخلیه شوند و تمام تلاش ما بر این است که این مناطق را آب نیگرد و از  جوانان این مناطق خواستیم ما را در این زمینه کمک کنند که خوشبختانه این مسئله در حال انجام است و منطقه کیانشهر هم در حال آماده باش باشد.
 
استاندار خوزستان اضافه کرد: امنیت منطقه کیانشهر بیشتر شده است اما همچنان حالت آماده باش برقرار است همچنین در خصوص پنج منطقه‌ای که اعلام کردیم تخلیه شوند هم وضعیت بهبود پیدا کرده با این وجود باز هم شرایطی که اعلام کردیم علی رغم کم تر شدن تهدید پابرجاست چون حفظ جان شهروندان و احتیاط در این زمینه شرط عقل است و ما نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که ریسک تلفات انسانی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار