معاون فرماندار اهوازخبر داد:
معاون برنامه‌ریزی فرماندار اهواز گفت: با اقدامات انجام شده، سیل‌بند حفاظتی مناطق کیان‌آباد، کیانپارس و سیدخلف استحکام‌سازی شده است.
کد خبر: ۷۳۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 13 April 2019

لطیف حیایی اهوازی با اشاره به استحکام‌بخشی سیل‌بند مناطق کیان‌آباد، کیانپارس و سید خلف اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع و بالا آمدن آب در این نقطه و فرسایش سیل بند، دغدغه زیادی برای استحکام سازی آن بود که عملیات اجرای ترمیم و استحکام سازی آن قبل از وقوع سیلاب به صورت ویژه تحت نظارت فرمانداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه این نقطه بیش از 800 متر طول دارد، بیان کرد: با استقرار ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی خصوصا شهرداری اهواز و شرکت نفت طول این نقطه حساس تقویت شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار اهواز گفت: در پشت این سیل‌بند به لحاظ عملیات‌های اجرایی انجام شده در گذشته و تجمع بالای آب پشت سیل‌بند، عملیات و استحکام سازی با راهکارهای عوامل فنی و اجرایی با دشواری انجام شد

حیایی اهوازی ادامه داد: به لحاظ فشار آب، برخی از نقاطی که بر اثر سیلاب دچار فرسایش شدع بودند، مجدد خاکریزی و استحکام‌سازی شد و در واقع در کنار سیل‌بند قدیمی سیل‌بند جدید احداث شده است تا این نقطه از استحکام بالایی برخوردار شود.

وی افزود: در کنار ترمیم این سیل‌بند، خیابان‌های منتهی به رودخانه در منطقه کوی سید خلف نیز توسط عوامل اجرایی با تخلیه چندین سرویس خاک ایمن شد، تا از نفوذ آب به داخل منازل جلوگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار اهواز ادامه داد: در این نقطه مناطق کیانپارس، سید خلف، جاده استراتژیک میدان چمران به طرف کیان‌آباد، کیانشهر و محور اصلی تحت خطر بودندکه در نتیجه، عملیات احداث سیل‌بند جدید و استحکام‌سازی آن انجام شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سیلاب ، سیل خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار