رئیس سازمان هواشناسی کشور احتمال بارش های سیستمی در استان خوزستان را رد کرد.
کد خبر: ۷۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 13 April 2019
 

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور، در خصوص وضعیت جوی حاکم بر استان‌های سیل زده و شرایط آب و هوایی استان خوزستان در چند روز آینده در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: یک سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق مختلفی از کشور فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: در خوزستان و لرستان و استان‌هایی که در حاشیه زاگرس هستند، این سامانه فعالیتی نخواهد داشت اما استان‌های دیگر درگیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که روز شنبه استان‌های بوشهر، فار، کرمان، سیستان و هرمزگان تحت تأثیر فعالیت این سیستم قرار گیرند، این سامانه در روز یکشنبه از فعالیت گسترده‌تری برخوردار خواهد بود و تقریباً با عبور از بوشهر بر استان‌های هرمزگان، سیستان و کرمان، یزد و اصفهان خواهد رسید.

تاجبخش با اشاره به شدت و حجم بارندگی‌ها، یادآور شد: بارش‌ها رگباری است و قطعا مثل روزهای گذشته نخواهد بود، اما همچنان با وجود این رگبارها، احتمال آبگرفتگی معابر، تلاطم دریا، طغیان رودخانه ها و امکان رخ دادن سیلاب‌های لحظه ای وجود دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور شرایط جوی در استان خوزستان برای چند روز آینده را مساعد و پایدار عنوان کرد و گفت: در استان‌های خوزستان و لرستان بارش سیستمی پیش‌بینی نمی‌شود اما به هر صورت در فصل بهار احتمال بارش های رگباری موقت وجود دارد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار