معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مشاهده ردپای گوزن های زرد ایرانی که در پی سیل و طغیان رودخانه دز گم شده اند، خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 12 April 2019

سید عادل مولا با اشاره به گم شدن گوزن های زرد ایرانی سایت میانرود دزفول در پی وقوع سیلاب در منطقه، اظهار کرد: پس از فروکش نسبی سیلاب در منطقه میانرود در پارک ملی دز و در جهت پایش سلامت گوزن زرد ایرانی، محیط بانان اداره پارک ملی دز با همکاری و هماهنگی بخش محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز گذشته 5 دوربین تله‌ای در منطقه مرتفع سایت گوزن زرد ایرانی که قبلا جهت جلوگیری از آسیب از سیل در طغیان رودخانه احداث شده بود، نصب کردند که خوشبختانه آثار سرگین و رد پای گوزن ها مشاهده شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص شرایط گوزن ها گفت: تاکنون هیچ گونه تلفاتی از گوزن ها دیده نشده و خوشبختانه ردپا و سرگین تازه ی این گونه باارزش در خطر انقراض را در محل سایت حفاظت گوزن زرد ایرانی مشاهده کرده ایم.

وی افزود: در جریان سیل و طغیان رودخانه دز در سال 1395 نیز با وجود دبی شدیدتر رودخانه، گوزن ها توانستند خود را نجات دهند زیرا گوزن ها شناگران ماهری هستند. بنابراین اکنون نیز امید به زنده ماندن گوزن های زرد ایرانی در میانرود دزفول (پارک ملی دز) بسیار زیاد است.

مولا اضافه کرد: پس از سیل سه سال پیش، خاکریز مرتفعی در محل نگهداری گوزن ها ساخته شد تا در شرایط طغیان رودخانه محل امنی برای گوزن ها باشد که احتمال می رود در سیل کنونی نیز روی تپه بروند و یا به جنگل های دز پناه ببرند که با توجه به این موضوع پنج دوربین تله‌ای در منطقه نصب شد که به محض دریافت اطلاعات گونه گوزن زرد باقی مانده در سایت اعلام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار