فرماندار اهواز خبر داد:
فرماندار اهواز با بیان اینکه خطری اهواز را تهدید نمی‌کند، گفت: تنها مشکلی که در اهواز ایجاد شده ناشی از سرریز آب از سمت الهایی و حمیدیه به اهواز است که در حال مدیریت است و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۷۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 11 April 2019

جمال عالمی نیسی اظهار کرد: اهواز از بابت کارون مورد تهدید نیست. علیرغم اینکه دبی رودخانه کارون به سطح بالایی رسید اما سیل‌بندها استحکام کافی داشتند.

وی افزود: اکنون از ۴۰ کیلومتری اهواز آب از رودخانه‌های کرخه و دز به سمت اهواز سرریز کرده است. بیشترین آب‌ها به کانال چمران که آخرین نقطه آن در ورودی اهواز در محل پلیس راه قدیم است، وارد می‌شود و برای پیشگیری از خطرات احتمالی دستور تخلیه مناطق حاشیه این کانال صادر شده است.

فرماندار اهواز گفت: علیرغم اینکه دستور تخلیه این مناطق صادر شده است اما دستگاه‌های اجرایی در حال احداث سیل‌بند و دفاع از مناطق هستند.

عالمی نیسی بیان کرد: با احداث سیل‌بندهای جدید و تقویت دیواره کانال چمران از سمت شهر اطمینان حاصل شد که خطر در سمت شهر کمتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی جهت وصل کانال سلمان و چمران و تخلیه آب کانال سلمان به سمت مناطق مرزی در حال انجام است تا مشکلات کمتری برای اهواز ایجاد شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه خطری اهواز را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: تنها مشکلی که در اهواز ایجاد شده سرریز آب از سمت الهایی و حمیدیه به اهواز است که در حال مدیریت است و جای نگرانی نیست.

عالمی نیسی گفت: وروری و خروجی سد دز و کرخه کاهش یافته است اما به دلیل اینکه حوضچه‌هایی که در اطراف کرخه، دز و کارون ایجاد شده و آب دشت‌ها نیز به سمت رودخانه در حال برگشت است، تاثیر آن به سرعت قابل مشاهده نیست. امیدواریم در روزهای آینده مسائل بحرانی حل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نقاط مختلف اهواز فاضلاب سرریز کرده است، تصریح کرد: اگر بارندگی معمولی رخ دهد امکان مدیریت آن وجود دارد اما اگر بارندگی شدید داشته باشیم، در دفع فاضلاب و آب‌های سطحی به رودخانه کارون با مشکل مواجه می‌شویم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار