رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
اسماعیل نجار : با توجه به وضعیت دبی ورودی و خروجی سدها و افزایش دبی کارون تا بیش از 3 هزار و 200 مترمکعب بر ثانیه، احتمال آبگرفتگی در بعضی نقاط شهری نیز وجود داشت.
کد خبر: ۷۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 10 April 2019
اسماعیل نجار که روز چهارشنبه به منظور بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان وارد خوزستان شد،اظهار کرد: دبی آب در منطقه ملاثانی تا 20 سانتیمتر کاهش یافته است و این کاهش امشب به اهواز می‌رسد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: با توجه به وضعیت دبی ورودی و خروجی سدها و افزایش دبی کارون تا بیش از 3 هزار و 200 مترمکعب بر ثانیه، احتمال آبگرفتگی در بعضی نقاط شهری نیز وجود داشت.

نجار گفت: بارندگی‌های پیش رو در خوزستان باید مدیریت شوند تا بیش از این برای این استان مشکل ایجاد نشود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: به رغم اینکه وزیر کشور خود به خوزستان آمد اما باز هم نگرانی احساس کردند بنابراین امروز نیز من برای ادامه رسیدگی‌ها، به استان آمدم.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت پایداری در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون اقدامات بسیاری به ویژه درحوزه کنترل خروجی سدها و استحکام‌بخشی دیوارهای ساحلی کرخه و کارون صورت گرفته است که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد با وضعیت بدتری در خوزستان روبه‌رو می‌شدیم.

نجار با اشاره به تخلیه روستاهای در معرض خطر و دستور تخلیه برخی شهرها توضیح داد: اسکان موقت مردم و رسیدگی به امور تغذیه ای و امدادی آن ها کار بسیار سنگینی است که در حال انجام است و در کنار آن موکب های مسیر نجف به کربلا نیز ماموریت یافتند در محل های اسکان موقت مستقر شوند. 

وی با اشاره به این که تا پایان وضعیت موجود ، اقدامات به صورت مستمر ادامه خواهد یافت گفت:سیل امکانات و ماشین آلات به استان گسیل شده و این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با کمک هم آلام مردم را کم کنیم.
 
همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در حاشیه بازدید از کانال سلمان، اظهار کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات در جهت تحکیم و تقویت سیل‌بندها فعال هستند و از شهروندان تقاضا داریم علی‌رغم مشکل بودن ترک مناطقی که دستور تخلیه آن‌ها ابلاغ شده است به این کار مبادرت ورزند چرا که برای حفظ جان مردم چاره‌ای جز این نداریم و امیدواریم که کمک‌های امدادی را به موقع داشته باشیم.

وی افزود: باتوجه به انحراف آب به سمت اهواز، مناطق عین2، گلدشت، سادات، سلیم‌آباد و تراکتوری اهواز باید تخلیه شده و ساکنان مناطق ملاشیه و کیانشهر در حالت اماده‌باش باشند؛ امکان اینکه بخش‌های از شهر اهواز به سیلاب دچار شود وجود دارد اما تلاش‌ها در جهت ممانعت از این رخداد در حال انجام است.

ساعتی پیش دستور استاندار مبنی بر تخلیه 5منطقه شهر اهواز ابلاغ شد و محل‌های اسکان شهروندان اهوازی این مناطق از سوی جمعیت هلال‌احمر در اهواز مشخص شد؛  تا به این لحظه نیز 234روستای استان به صورت کلی و جزئی تخلیه شده و 46هزار نفر از اهالی مناطق سیل‌زده استان در 56اردوگاه موقتِ از پیش تعیین شده اسکان اضطراری یافته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار