در نشست شورای شهر بوشهر مطرح شد؛
بوشهر: اولین نشست شورای شهر بوشهر در سال جدید با حضور رییس و اعضای هیات قایقرانی بوشهر در شرایطی برگزار شد که طرح یا لایحه ای در دستور کار نبود.
کد خبر: ۷۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 10 April 2019

بوشهر: اولین نشست شورای شهر بوشهر در سال جدید با حضور رییس و اعضای هیات قایقرانی بوشهر در شرایطی برگزار شد که طرح یا لایحه ای در دستور کار نبود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در این نشست مهدی زارعی که به عنوان فعال ترین هیات ورزشی استان در سال 97 معرفی شد، با توجه به قرارگیری هیات در میان 3 استان برتر کشور، خواستار همکاری شورای شهر جهت حمایت از این ورزش شد.

در این نشست اکبر توسلی عضو شورا با اشاره به نیاز 250 تا 300 میلیون تومانی هیات قایقرانی برای حضور شایسته در لیگ کشوری، خواستار حمایت شهرداری شد تا علاوه بر فوتبال، در ورزش های دیگر نیز ورود موثری صورت بگیرد.

نهایتا مقرر شد کمیسیون بودجه شورای شهر بوشهر در این خصوص بررسی لازم را انجام و طی یک ماه پیشنهاد خود را به صحن علنی ارائه کند.

نایب رئیس شوراى اسلامى شهر بوشهر بر ضرورت حمایت از ورزش توسط شورا تاکید کرد و گفت: این اقدام در سال 98 بر اساس ضوابط و جدى تر از سال قبل خواهد بود.

روح الله نصرتی در این نشست ضمن بیان اینکه هیات قایقرانی استان از رشته های فعال ورزشی استان می باشد، گفت: شورای شهر و شهرداری هرچند متولی مستقیم ورزش نیست، ولی در طول سال از رشته‌های مختلف حمایت می کند، اما از نماینده مجلس سوال داریم که چه کمکی در این حوزه انجام داده است؟ اینکه فقط در زمان توزیع مدال و پيروزى تيم هاى ورزشى براى عكس گرفتن حضور پیدا کنیم کفایت نمی کند و انتظار داریم ایشان پاسخ دهند در این چند سال چه قدمی برای حمایت از ورزش شهر بوشهر برداشته اند؟!

وى در پایان خواستار حمایت همه دستگاه ها از ورزش استان شد و گفت: هزینه در ورزش، نوعى سرمایه گذاری برای جوانان این شهر و یکی از مهمترین راههاى مبارزه با آسیب های اجتماعی است كه بايد بيش از پيش جدى گرفته شود.

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر نیز با اشاره به دعوت از شهردار برای ارائه گزارش عملکرد نوروز اظهار داشت: انتظار داریم گزارش واقعی داده شود، وگرنه ناگزیریم واقعیت ها را با رسانه ها در میان بگذاریم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، امسال شهرداری فقط یک کمپ داشت که 70 تا 80 چادر و مجموعا 17 کانکس در آن بود، در حالی که در سنوات قبل 4 کمپ با 500 چادر و تعداد بیشتری کانکس بوده است. سوال این است که این سرمایه های شهرداری چه شده است؟

برزگرزاده ادامه داد: همچنین در تنها کمپ مسافری بوشهر که ما بازدید داشتیم، اغلب چادرها خالی بود که با این وضعیت باید پرسید تحمیل این هزینه ها بر شهرداری با کدام توجیه می باشد؟

یک عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به نصب المان های جدید در این شهر گفت: در همین دوره شورا، المان میدان انقلاب تخریب شد؛ چون علاوه بر انتقادات مردمی، متخصصان هم نظر مثبتی درخصوص آن نداشتند، اکنون المان هایی در شهر در حال نصب است که بعضا از نظر حجم و فضا همخوانی ندارد. به عنوان نمونه، المانی به عنوان چتر در میدان تشریفات نصب شده که کاربرد و سنخیت آن با فضای میدان مشخص نیست؟

اکبر توسلی با بیان اینکه مشخص نیست چه مرجعی در شهرداری المان های جدید را تصویب می کند افزود: جای تعجب دارد المان هایی در شهر نصب می شود که 5 دقیقه بعد در فضای مجازی کپی آن در شهرهای دیگر استان منتشر می شود، مثل سازه میدان المپیک و این موارد نشان از بی برنامگی مدیریت شهری در این خصوص دارد.

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورا نیز گفت: مگر چند خیابان در شهر داریم که بخواهیم المان های کپی شده در آن قرار دهیم، درحالی که 1200 نیرو در شهرداری داریم و ماهیانه 4 میلیاردتومان حقوق پرداخت می شود، از این رو انتظار بهره وری بیشتری در این خصوص می رود.

به گفته وی، المان ها باید به گونه ای باشد که نیاز به توضیح نداشته باشد، نه اینکه نماد المپیک که با مشعل یادآوری می شود، به شکلی باشد که موضوع دیگری از آن استنباط می شود، یا نوشتار لاتین بوشهر در ساحل اگر با فونت فارسی نوشته می شد که برای افراد کم سواد هم قابل درک باشد مناسب تر بود.

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه انتقادات دو همکار وی درخصوص المان های جدید سیاه نمایی بوده، گفت: من نمی خواهم سفید نگاه کنم، بلکه با یک نگاه خاکستری می گویم زوایای مثبت کاری شهرداری بندر بوشهر طی شش ماه دوم سال گذشته باید دیده شود. درباره المان المپیک هم زمین نماد آن می باشد، درباره نوشته لاتین بوشهر هم باید قبول کرد انگلیسی زبان معیار است.

هاشم زاده همچنین در بخش دیگری از سخنانش به منتقدان کمک به موکب های اربعین حمله کرد و گفت: پس از این که شورای شهر بوشهر در سال گذشته مصوبه ای در جهت کمک به موکب های اربعین داشت، شاهد سیاه نمایی و هیاهوی فراوانی از طریق برخی افراد در شبکه های اجتماعی علیه این مصوبه و شورا بودیم، درحالی که این حرکت انقلابی توسط همه شهرداری های کشور رقم خورد.

وی ادامه داد: با وجود همه هیاهوهایی که توسط افراد وطن فروش و خائن صورت گرفت، یک ریال از طرف شورا و شهرداری بوشهر به موکب های اربعین کمک نشد هرچند همان هایی که تخریب های فراوانی کردند هرگز حاضر نشدند که یک کلمه درخصوص عدم کمک به اربعین قلمی بزنند. اکنون درخواست دارم با توجه به فعالیت موکب ها در مناطق سیل زده، شورای شهر مصوبه ای برای کمک به آنها داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر هم خواستار راه اندازی مرکز مدیریت بحران شهری و همچنین سامانه شفافیت شهرداری بندر بوشهر شد.

طاهره شمشیری در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت به مصیبت دیدگان سیل اخیر در کشور ادامه داد: در سال 96 طی نامه ای به شهرداری خواستار راه اندازی مرکز مدیریت بحران شهری به منظور تمرکز دستگاههای مدیریت بحران در شهرداری شدیم ولی تا امروز پاسخی داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر بوشهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی خود و حضور نیروگاه اتمی، اداره بندر و گمرک نیاز به راه اندازی مرکز مدیریت بحران شهری دارد و جای این مرکز در شهرداری بندر بوشهر خالی است تا در موارد بحرانی غافلگیر نشود.

شمشیری همچنین با بیان اینکه راه اندازی سامانه شفافیت مالی در شهرداری یکی از مواردی بود که جلسات متعددی پیرامون آن برگزار و مقرر شد قراردادهای صد میلیون تومان به بالا در این سامانه منتشر شود.

وی افزود: طی نامه ای خواستار راه اندازی این سامانه در شهرداری شدیم که متاسفانه با گذشت یکسال خبری از تحقق آن نیست که رییس شورای شهر باید این مهم که از وظایف شورا برای شفاف سازی است پیگیری نماید.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: از شهروندان درخواست دارم نذورات خود جهت ایام شعبانیه را برای کمک به هموطنانمان در مناطق سیل زده هزینه نمایند تا به این افراد کمک بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار