مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وارد آمدن خسارت 40 هزار میلیارد ریالی بر اثر سیلاب در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 10 April 2019

خسارت تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان 

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: به دلیل سیلاب در استان خوزستان و طبق برآوردهای انجام شده تاکنون 40 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف خوزستان شامل بخش‌های کشاورزی، مسکن شهری و روستایی، عشایر، راه‌های ارتباطی، معابر شهری، برق، گاز، ماشین‌آلات و تأسیسات زیربنایی وارد شده است.

به گزارش"تابناک"؛ مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وسعت سیل در خوزستان، عنوان کرد: اقدامات مختلفی تاکنون برای مقابله با سیلاب انجام شده است که بازگشایی 13 انشعاب از خروجی‌های کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در خروج سیلاب یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی افزود: احیاء کانال بحره در پایین‌دست اهواز به منظور انتقال بخشی از سیلاب به تالاب شادگان و کاهش سیلاب ورودی به دارخوین، خرمشهر و شناسایی 513 نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام‌بخشی سیل‌بندها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی، پایداری آب غدیر و کانال پای‌پل و احیاء کانال سلمان با توجه به کدورت رودخانه در هنگام سیلاب از جمله اقدامات مهم برای مقابله با این پدیده بوده است.

حاجی زاده با اشاره به بارش‌های مناسب در سطح خوزستان، اظهار کرد: میزان آورد سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال قبل 350درصد و نسبت به بلندمدت 65 درصد افزایش داشته است و مجموع کل ظرفیت سدها را 22 میلیارد مترمکعب است که حدود 97 درصد مخازن این سدها در حال حاضر پرشده است.

وی افزود: میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون حدود 500 میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل 275 درصد و نسبت به بلندمدت 70 درصد رشد داشته است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار