رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سیلاب اخیر تا کنون 2 هزار و 515 راس دام سنگین و سبک از بین رفته‌اند.
کد خبر: ۷۳۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 07 April 2019

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: تا کنون به دلیل آبگرفتگی بسیاری از مناطق در خوزستان بیش از 225 هزار راس دام جا‌به‌جا و به مناطق امن استان منتقل شده‌اند.

وی افزود: در صورت ادامه پیدا کردن روند افزایش دبی آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی شهرها و روستاها در خوزستان نیاز است تا 350 هزار راس دام دیگر نیز جا‌به‌جا و به مناطق امن استان منتقل شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سیلاب اخیر تا کنون 2 هزار و 515 راس دام سنگین و سبک از بین رفته‌اند، تصریح کرد: تا کنون توانسته‌ایم بیش از 4 هزار و 300 تن انواع علوفه دامی مورد نیاز دامداران را با توجه به شرایط آبگرفتگی روستاها و دشت‌های استان تامین کنیم.

چنگلوایی ادامه داد: همچنین تا کنون توانسته‌ایم بیش از 3 هزار و 100 تن سبوس مورد نیاز دامداران را در این شرایط تامین کنیم تا دام‌های سبک و سنگین استان که درگیر شرایط سیلابی هستند در اثر عدم تامین غذای مورد نیاز از بین نروند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات و همچنین اقدامات مناسب و با حداکثر سرعت خسارت وارد شده به بخش کشاورزی و همچنین دام‌های استان را به حداقل کاهش دادیم و از شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم با کمترین مشکل عبور کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار