فرماندار اشکذر خبر داد:
فرماندار اشکذر گفت: در ایام نوروز بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب ۴۵۲۰ خانوار در شهرستان اشکذر اسکان داده شده است.
کد خبر: ۷۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 07 April 2019

محمدعلی شاه حسینی فرماندار اشکذر با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب ۴۵۲۰ خانوار در شهرستان اسکان داده شده اند، گفت: در چهار روز اول نوروز ظرفیت مدارس شهرستان تکمیل و به ناچار از ظرفیت سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها جهت اسکان مسافران استفاده شد که در مجموع و نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی در حوزه اسکان داشتیم.

وی افزود: در حوزه امنیتی خوشبختانه ناامنی و ایجاد مزاحمتی گزارش نشده و تنها یک مورد سرقت در محدوده جاده سنتو که با همکاری عوامل انتظامی شهرستان سارق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرماندار اشکذر تصریح کرد: با تلاش دواطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان، پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی واقع در پارک اشکی با همکاری ۵۴ نفر جهت راهنمای مسافران نوروزی و توزیع نقشه گردشگری و پست امداد و جاده‌ای جهت خدمت دهی به مسافران نوروزی که عمده آن تست فشارخون، قند خون، پماد سوختگی، دارو‌های تهوع آور، تعویض پانسمان و آتل بندی بوده انجام شده است.

شاه حسینی به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رونق تولید اشاره و تاکید کرد: امسال ششمین سالی است که شعار آن مرتبط با موضوع اقتصادی، حوزه تولید و اشتغال است و مدیران باید در عمل نسبت به برنامه ریزی، سیاست گذاری و حمایت از رونق تولید اهتمام داشته باشند.

وی خطاب به مدیران ادارات شهرستان اشکذر گفت: شایسته است ادارات برنامه‌های پیشنهادی خود را در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و در جهت ارتقا وضعیت شهرستان در حوزه‌های تولید و اشتغال ارائه دهند تا در جلسات کمیته برنامه ریزی فرمانداری مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان اشکذر به اقدامات صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار و گشت و بازرسی از واحد‌های صنفی در ایام نوروز اشاره و گفت: ۵۰ مورد گشت‌های مشترک از رستوران‌های بین راهی و هم چنین اتحادیه‌ها و اصناف مختلف، توزیع ۱۲۷ تن شکر، قند و نبات، ۴۸ تن سیب و پرتغال شب عید، ۲ تن مرغ منجمد، ۳۴ تن مرغ گرم، ۱۸ تن برنج، ۵ تن گوشت منجمد گوساله و ۳ تن گوشت منجمد گوسفند در سطح شهرستان و با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

اجرای طرح فرهنگی آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزاده مراد اشکذر و مسجد ریگ رضوانشهر شامل خیمه معرفت، غرفه کودک، پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره خانواده، تهیه و پخش مستند آیینه خشت ویژه معرفی ابنیه و آثار تاریخی شهرستان از شبکه یزد، پخش زنده مراسم سال تحویل در پارک بزرگ شهر با همکاری شهرداری اشکذر و آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان و بازدید از از سیل بند‌های بخش خضرآباد از جمله محور‌های دیگر صحبت فرماندار اشکذر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار