کد خبر: ۷۳۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 06 April 2019

کاروان شهرداری همچنان در مناطق سیل زده مستقر است
در پی جاری شدن سیل در خرم آباد و هماهنگی های به عمل آمده از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور؛ ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با شعار «آمده ایم برای همدلی و امدادرسانی» عازم خرم آباد شدند. شهردار اصفهان که خود نیز در این کمک رسانی حضور داشت، درباره آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به مناطق سیل زده استان لرستان گفت: بیش از 50 آتش نشان متخصص به امور غواصی به همراه تعدادی قایق، کف کش، لجن کش و وانت مجهز به وسایل امداد و نجات برای امدادرسانی به سیل زدگان به لرستان اعزام شدند. به گفته قدرت اله نوروزی، نیروهای امدادی شهرداری اصفهان تا بازگشت شرایط به حالت عادی به مردم و مسئولان استان لرستان کمک خواهند کرد. این اقدام شهرداری اصفهان بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی داشت که همگی حاکی از قدردانی و رضایت خاطر مردم و مسئولان مناطق سیل‌زده بود.

 

شهردار اصفهان در بدو ورود به خرم آباد، در جلسه‌ای مشترک با استاندار لرستان و شهردار خرم آباد، به بررسی شرایط موجود و چگونگی اتصال تیم اعزامی شهرداری اصفهان و ستاد مدیریت بحران استان لرستان پرداخت. در این جلسه، مقرر شد تیم اعزامی شهرداری اصفهان در مناطقی از شهر خرم آباد مستقر شده و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان لرستان و شهرداری خرم آباد، یاری رسان مردم و شهر خرم آباد باشند. شهردار اصفهان بعد از این جلسه گفت: «طی جلسه ای که در استانداری برگزار شد، قول استقرار نیروهای امدادی به منظور امدادرسانی تا بازگشت شرایط به حالت عادی به مردم و مسئولان استان لرستان دادیم، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، نیروهای مردمی نیز به کمک نیروهای مستقر شهرداری اصفهان می‌آیند تا در صورت نیاز با به کارگیری بخشی از امکانات ، به پل‌دختر کمک‌رسانی شود.»

 

امداد ادامه دارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه این سازمان 10 نفر از نیروهای آتش نشان خود را به خرم آباد اعزام کرد، گفت: این نیروها در قالب اکیپ‌های غواصی و تجهیزات مربوط، تجهیزات تخلیه آب و موتورهای آبکشی، جرثقیل، قایق، جلیقه‌های نجات و دیگر تجهیزات بودند که به این شهر اعزام شدند. محسن گلابی ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای اعزام نیرو، تجهیزات و امکانات بیشتر در صورت نیاز به خرم آباد، افزود: در شهر اصفهان ۳۰۰ نفر از نیروهای این سازمان به حالت آماده باش درآمده و نیروهای شیفت استراحت نیز در قالب ۱۵۰ نفر آماده باش هستند. به گفته وی، دو اکیپ آتش‌نشانی در زیرگذرهای اصلی شهر خرم‌آباد مستقر شدند و اولویت فعالیت آنها تخلیه آب زیرگذرها بود که با موفقیت آب این زیرگذرها تخلیه شد. همچنین بیش از ۴۵۰ باب منزل مسکونی شهر خرم‌آباد از آب تخلیه شده و مردم به منازل خود راه پیدا کردند. گلابی از ابراز رضایت مسئولان و مردم شهر خرم آباد از عملکرد تیم اعزامی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت:‌ اکیپ‌های ترابری شهرداری اصفهان عملیات‌های عمرانی، لایروبی و خاکریزی را در شهر خرم آباد به اتمام رساندند و منتظر هستند راه‌های مواصلاتی شهرهای «معمولان» و «پلدختر» باز شود تا برای امدادرسانی به این شهرها اعزام شوند.

 

اصفهان و خرم آباد در کنار یکدیگر

در همین حال همدلی و کمک رسانی شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده لرستان بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای لرستان داشت. از جمله پایگاه خبری یافته (اولین پایگاه خبری دارای مجوز در استان لرستان) درباره حضور نیروها و تجهیزات شهرداری اصفهان در استان لرستان نوشت: « نیروهای شهرداری اصفهان در کنار نیروهای آتش نشانی خرم‌آباد و عوامل شهرداری در حال خدمت رسانی به سیل زدگان خرم‌آباد هستند. به گزارش یافته، از بامداد سیزدهمین روز از نوروز ۹۸، نیروهای شهرداری اصفهان در کنار نیروهای آتش نشانی خرم‌آباد و عوامل شهرداری در حال خدمت رسانی به سیل‌زدگان خرم‌آباد هستند. روز قبل، ماشین‌آلات سنگین و متخصصان خدمات شهری و آتش‌نشانی با دستور شهردار اصفهان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خرم‌آباد اعزام شدند. بر اساس این گزارش، با توجه به بارش‌های اخیر در استان لرستان به‌عنوان استان هم‌جوار اصفهان و شهر خرم‌آباد، شهردار اصفهان صبح دوشنبه

( ۱۲ فروردین) دستور اعزام تعدادی ماشین‌آلات سنگین، نیروها و متخصصان خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی در استان لرستان و شهر خرم‌آباد را صادر کرد که این نیروها در معابر لرستان حضور یافتند و اقدامات خدماتی خود را آغاز کردند.در کنار این نیروها، حضور کارکنان ارتش، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم خرم‌آباد، باعث شد عملیات نظافت شهر سرعت زیادی داشته باشد.»

 

قدردانی کاربران شبکه های اجتماعی

واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی به حضور تیم امداد و پشتیبانی شهردار اصفهان در لرستان و امدادرسانی به سیل زدگان استان همجوار نیز جالب بود. از جمله کاربری با نام زائر خاکستری نوشت: « از طرف مردم خرم‌آباد از کلیه نیروهای امدادی استان اصفهان که برای کمک به اینجا تشریف آوردن تشکر می کنم.» کاربر دیگری به نام سعید اکبری نوشت:« دلگرم کننده ترین خبری که این روزا از یه آدم مسئول -در قبال سیل- شنیدم رفتن شهردار اصفهان به خرم آباد بود.» کاربر دیگر نوشت:«درود بر امداد رسانان اصفهانی که برای کمک رسانی به هموطنان همیشه در رکابن و آماده و پاکار.» یک کاربر که خود را وکیل معرفی کرده است نوشت: « شهردار اصفهان نیرو فرستاده برای لرستان و حل آب گرفتگی. یک ارگان درون استانی می‌تونه صحیح عمل کنه و فراتر از حوزه استحفاظیش مدیریت و شرف داشته باشه. به عنوان یک وکیل و به عنوان یک شهروند ممنونم از این تصمیم.» فضای شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... متاثر از این اقدام شهردار اصفهان بود که به عنوان اولین تیم خارج از استان وارد لرستان شده و به امداد‌رسانی پرداخته بود.

 

در منطقه بمانید

شهردار اصفهان در آخرین پیام خود برای نیروهای شهرداری اصفهان که در مناطق سیل زده لرستان حضور دارند، این کار آنها را اقدامی ماندگار در تاریخ خواند و از آنها خواست تا زمانی که نیاز است به مردم سیل زده کمک کنند. نوروزی در این پیام گفت: «از همه شما نیروهای زحمت کشی که ایثارگرانه در صحنه حضور پیدا کردید و با گذشتن از همه چیز خودتان، به مردم سیل زده خدمت می کنید، قدردانی می‌کنم. یقینا این کار شما در تاریخ می ماند. از همه شما می‌خواهم تا آخرین لحظه ای که به شما اعلام می شود در منطقه بمانید و با تمام قدرت و قوت فعالیت کنید. »

 

آمادگی حمایت از شیراز و اهواز

همچنین پیش از این نیز در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهرهای استان خوزستان و همچنین احتمال جاری شدن دوباره سیل در شهر شیراز،

 

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان طی تماس تلفنی با شهرداران شهرهای شیراز و اهواز در خصوص حمایت و پشتیبانی این دو شهر در مدیریت بحران اعلام آمادگی کرد. قدرت اله نوروزی در گفت و گوی تلفنی با حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز و منصور کتانباف، شهردار اهواز اعلام کرد: مدیریت شهری اصفهان با همه ظرفیت خود آمادگی دارد در گذر از بحران پیش رو، به یاری دو شهر شیراز و اهواز آمده و با امکانات و منابع خود، شهر و شهروندان این دو شهر را یاری کند.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار