فرماندار دشت آزادگان خبر داد:
فرماندار دشت آزادگان گفت: در پی سیل‌های اخیر، بیشتر زمین های کشاورزی آسیب دیده اند و مناطق مسکونی دچار آسیب نشده اند.
کد خبر: ۷۳۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 06 April 2019

غلامعباس هزاریان در خصوص اقدامات لازم برای کنترل سیل در این منطقه و همچنین ساماندهی خانواده هایی که دچار آسیب شده اند، اظهار کرد: دو ماه است که در بحث سیل بندهای دشت آزادگان در حال کار هستیم و با توجه به اینکه سیل بندها باید مستحکم شوند، این کار به ویژه در شهر سوسنگرد در حال انجام است.

وی ادامه داد: رهاسازی آب را در دو سه نقطه داشتیم و تاکنون توانسته ایم این موضوع را کنترل کنیم. همچنین از روستاهایی که در جوار رودخانه قرار دارند، خواسته شد که تخلیه کنند زیرا امکان سیل در آن نقاط وجود دارد و بخشداران محترم نیز پیگیر کارها هستند. در مجموع مشکل خاصی وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل است و با همکاری مردم و بسیج مردمی می توانیم سیل را هم کنترل کنیم.

فرماندار دشت آزادگان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دشت آزادگان و سوسنگرد در مسیر پایین دست رودخانه کارون هستند، آیا مشخص شده که در حال حاضر چه مناطقی زیر آب رفته اند؟ عنوان کرد: با توجه به اینکه رهاسازی آب و پخش آب را داشتیم اکنون اراضی کشاورزی زیر آب رفته اند. با پیگیری هایی که داشتیم و همکاری جهاد کشاورزی در حال بررسی تعداد زمین هایی هستیم که به زیر آب می روند که این کار از روز گذشته آغاز شده است. در حال حاضر بیشتر زمین های کشاورزی آسیب دیده اند و مناطق مسکونی دچار آسیب نشده اند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دشت آزادگان ، سیل ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار