با شکسته شدن برخی سیل‌بندها
با شدت گرفتن رهاسازی آب از سد دز و شکسته شدن سیل‌بندها، بیش از ۱۰ روستای بخش شعیبیه شوشتر را سیلاب فراگرفت و به نزدیکی شهر گوریه رسید.
کد خبر: ۷۳۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 04 April 2019

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیل‌بندهای اطراف شعیبیه در چند نقطه دچار شکستگی شد و آب به نزدیکی شهرگوریه رسید و تمامی نیروها در تلاش هستند که سیل‌بند دیگری برای شهر گوریه احداث شود و اگر نیاز باشد مردم شهر گوریه جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: نیروهای قرارگاه کربلا سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند تا با ایجاد شکاف و منحرف کردن آب مانع از ورود آب به نزدیکی شهر گوریه شوند.

تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه دز

حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر نیز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر، اظهار کرد: 34 روستا در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که سیلاب آن‌ها را تهدید می‌کرد و تا کنون حدود 90 درصد این روستاها به کمک نیروهای مسلح تخلیه شده است و آب به 10 روستا وارد شده است.

وی افزود: بامداد امروز آب در چند نقطه از سیل‌بندها عبور کرد و هم اکنون آب روستای بنه نجات در 2 کیلومتریگوریه را تهدید می‌کند که تمام نیروها درحال کار هستند که سیلاب گوریه را تهدید نکند.

فرماندار شوشتر عنوان کرد: به دلیل حفظ ایمنی برق روستاها قطع شده است و جاده‌های روستایی نیز به زیر آب رفته است و تردد با برخی خودروها امکان‌پذیر است.

وی گفت: 3 اردوگاه برای روستایی‌ها فراهم شده است و یک اردوگاه دیگر نیز درحال برپایی است؛ همچنین احشام روستاهای تخلیه شده در شرکت کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت کارون نگهداری می‌شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار