سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از ارائه خدمات بهداشتی مضاعف به سیل زدگان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 05 April 2019

شکرالله سلمان زاده در جریان بازدید از محل اسکان موقت افراد تهدید به سیل روستای دریسیه (شادگان) در مجتمع کشت و صنعت فارابی گفت: شب گذشته در پی شکسته شدن سیل بند روستای دریسیه و بالا آمدن سطح آب در روستا، خانوارهای این روستا مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

وی افزود: تعدادی از خانوارهای این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ نفر با همکاری جمعیت هلال احمر و مجتمع کشت و صنعت فارابی در محوطه این مجتمع ساکن شدند.

سلمان زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه در این شرایط تأمین سلامت افراد بویژه گروه‌های سنی در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار است، بدین منظور تیمی متشکل از پزشک، کارشناسان سلامت خانواده، سلامت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها به این منطقه اعزام شد تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این عزیزان وارد نشود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: گروه‌های سنی در معرض خطر افراد سالمند، زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال هستند که مراقبت از این افراد از اولویت‌های خدمات بهداشتی محسوب می‌شود.

سلمان زاده از سمپاشی اطراف اردوگاه، کنترل بهداشتی آب و مواد غذایی، ضدعفونی مخازن آب و سرویس‌های بهداشتی، تهیه و توزیع کلر مادر، نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری‌های روده‌ای، تأمین واکسن مورد نیاز برای افراد زیر ۱۵ سال و تزریق واکسن سرخک و خوراندن قطره فلج اطفال برای جلوگیری از هر گونه اپیدمی، توزیع وسایل بهداشتی بین زنان، توزیع داروهای مکمل بهداشتی، توزیع شیرخشک برای کودکان نیازمند، آموزش خانوارها در زمینه مراقبت از کودکان، سالمندان، پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای و عفونی، مارگزیدگی و عقرب زدگی به عنوان اقدامات مهم انجام شده توسط این تیم ارائه نام برد.

وی با اشاره به اینکه در زمان سیلاب، خروج مارها و عقرب‌ها از محل اختفایشان زیاد است بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مردم تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید مراقب باشند تا در معرض گزش و نیش این جانداران قرار نگیرند اما در صورت بروز این اتفاق باید به طور سریع به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

سلمان زاده ضمن اعلام آمادگی اورژانس ۱۱۵ و استقرار سه کد آمبولانس فوریت‌های پزشکی در مسیر شادگان دارخوین،دارخوین اهواز و ورودی روستای دریسیه برای ارائه خدمات اورژانسی به افراد در معرض سیل گفت: همکاران پزشک، پرستار و افرادی که مایل به کمک و یاری رسانی به مردم سیل زده در حوزه‌ی سلامت هستند می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۶۳۳۱۳۰۲۹( جانبی)، ۰۹۱۶۳۳۱۵۵۸۶( سعیدی) و ۰۹۱۶۶۳۱۳۵۵۷( بغلانی) تماس بگیرند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار