رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در دو سیل اخیر تاکنون بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان خسارت جدی دیده و ۵۵ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی شدند.
کد خبر: ۷۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 04 April 2019

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در دو سیل اخیر خسارت جدی به بخش کشاورزی خوزستان وارد شد و تاکنون بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم، کلزا، جو و سبزی و صیفی دچار آب‌گرفتگی شدند و خسارت جدی دیدند؛ همچنین ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به دلیل بارندگی و تندباد دچار خوابیدگی شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۵۰ رأس دام سبک دامداران استان خوزستان در دو سیل اخیر و تاکنون تلف شدند؛ همچنین طیور و حوضچه‌های پرورش ماهی بسیاری را مردم منطقه از دست دادند و خساراتی به تأسیسات زیربنایی و زنبورداری منطقه وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارت سیل بهمن‌ماه به کشاورزان، عنوان کرد: بیش از ۴ هزار تن علوفه بین دامداران استان خوزستان در سیل بهمن‌ماه و سیل اخیر توزیع شد؛ همچنین به جابه‌جایی و اسکان موقت ۲۲۰ هزار رأس دام در ۱۰ شهرستان خوزستان کمک شد.

چنگلوایی با اشاره به حضور برخی افراد سودجو برای خرید محصولات کشاورزان،  اظهار کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص پرداخت خسارت سیل عزم جدی بر این است که کلیه خسارت کشاورزان پرداخت شود و کشاورزان به شایعات ایجاد شده توسط دلال‌ها توجه نکنند.

وی گفت: تنها خسارت پرداخت نشده مربوط به سیل سال ۹۵ متعلق به بخش شعیبیه با مبلغ ۳.۲ میلیارد تومان است که درحال پیگیری برای پرداخت هستیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار