معاون آب و آبفای وزارت نیرو:
معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه حدود 93 درصد از سدهای خوزستان پر است، گفت: در حال حاضر ورودی های همه رودخانه ها و سدها به طرف خوزستان کاهش پیدا کرده و در حال کم شدن است.
کد خبر: ۷۳۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 03 April 2019

تقی زاده خامسی در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: در کشور حدود 172 سد بزرگ وجود دارد که تاکنون وظیفه تنظیم سیلاب را به خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مخزن همه سدهای کشور 50 میلیارد متر مکعب است، افزود: در این زمینه 75 درصد از همه سدهای کشور پر هستند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولا بارندگی ها به صورت پراکنده در کشور صورت می گیرد، از 36 میلیارد متر مکعب موجودی آب در سدها، 26 میلیارد مترمکعب آب رها شده داشته ایم.

تقی زاده خامسی ادامه داد: این میزان آب رها شده برای کشاورزان و بخشی نیز برای تالاب های گاوخونی، هورالعظیم و شادگان رها سازی شده است.

وی با اشاره به احیای تالاب های کشور عنوان کرد: خبر خوش سیلاب و بارندگی های اخیر احیای تالاب ها در ایران است که آب رها سازی شده از پشت سدها وارد این تالاب ها شده است و می توانیم امیدوار باشیم که در سال آینده شاهد ریزگرد در خوزستان نخواهیم بود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: در دو روز گذشته به همراه آقای جهانگیری از نقاط سیل زده استان خوزستان و همچنین سدهای دز و کرخه بازدید داشتیم و گزارش های این بازدیدها نیز به صورت مستمر برای آقای روحانی ارسال می شود.

تقی زاده خامسی بیان کرد: در حال حاضر ورودی های همه رودخانه و سدها به طرف خوزستان کاهش پیدا کرده است و در حال کم شدن است.

وی ادامه داد: اکنون در حال تنظیم کردن ورودی ها و خروجی های سدهای تاثیرگذار هستیم تا در صورت ورود سیلاب جدید، بتوانیم آن ها را در پشت سدها نگهداری و یا با دقت خارج کنیم.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: حدود 93 درصد از سدهای خوزستان پر است که این عدد بیانگر وجود 22 میلیارد مترمکعب آب در مخازن سدهای استان است.

تقی زاده خامسی با اشاره به آخرین وضعیت رودخانه کارون گفت: در حال مدیریت شرایط در این رودخانه هستیم و از نظر ما شاهد اتفاق خاصی در این زمینه نخواهیم بود.

وی با اشاره به بحث فاضلاب شهرستان اهواز ادامه داد: در نقاطی که ممکن است مشکل فاضلاب به وجود بیاید، حدود 50 پمپ در اهواز مستقر شده است تا این مشکل را مرتفع کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار