موج دوم بارش نزولات آسمانی در کنار وزش طوفان شدید در مناطق غرب، جنوب و شرق استان اصفهان به واحدهای مسکونی، خودروها، پل ها، تاسیسات زیربنایی، درختان، زمین های کشاورزی خسارتی وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 01 April 2019

به گزارش تابناک، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دور دوم بارش ها در استان به تعداد مشکلات و خسارت های پیش آمده در هفته گذشته افزوده است گفت: با این وجود برنامه ریزی و مشارکت همه جانبه دستگاه ها و سازمان های عضو شورای مدیریت بحران استان به خوبی تاکنون به کنترل اوضاع پرداخته است.
منصور شیشه فروش با تاکید به اینکه در حال حاضر مناطق غربی و جنوبی استان با مشکلات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی مواجه است و در مناطق شرقی استان طوفان مشکل ساز شده تصریح کرد: در مجموع می توان گفت مشکلاتی که تا این لحظه در مناطق سیل زده غرب و جنوب استان وجود دارد شامل سیل، آبگرفتگی، قطع برق، رانش زمین و قطع ارتباط مخابراتی و جاده ای در شهرستان های سمیرم و فریدونشهر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به طوفان در منطقه شرق استان در شهرستان نایین تا حدودی فروکش کرد ولی خسارات وارده بر 200 خودرو و تعدادی از منازل مسکونی، اشجار و شبکه های برق و تاسیسات در شهرهای انارک و بافران، کجان و لای سیاه همچنان باقی است یادآور شد : مشکل قطعی برق بخشی از شهر نایین در حال برطرف شدن است. 
شیشه فروش همچنین در تشریح آخرین وضعیت منطقه جنوب اصفهان در شهرستان سمیرم یادآور شد: کماکان روستای 'دنگزلو' پادنای علیا از توابع شهرستان سمیرم بر اثر بارش های شدید شبانه روز گذشته در محاصره سیل قرار دارد.
وی یادآور شد: آب روستاهای 'شهید'، 'کهنگان'، 'نقل' و 'دنگزلو' نیز به‌ دلیل سیل بردگی قطع و کیفیت آب 23 روستا در منطقه پادنا علیا، 'بیده' و 'کیفته' که از مجتمع چهل چشمه آب می گرفتند به علت سیلابی شدن رودخانه کدر و غیر قابل استفاده است که با کمک اکیپ های امدادی به وسیله تانکر و آب بسته بندی مشکل آنها در حال برطرف شدن است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مسدود شدن جاده سرباز، تخریب جاده ده بزرگ و قطع برق و رانش زمین در روستای دشت بال و تل محمد، شکستن پل بزرگ ارتباطی هشت روستا، آبگرفتگی منازل روستای پادنای علیا و سه واحد پرورش ماهی و خسارت به اشجار و باغ های سیب را آخرین وضعیت شهرستان سمیرم در نتیجه وقوع سیل عنوان کرد.
وی به وضعیت شهرستان های غرب استان شامل فریدونشهر، فریدن و چادگان اشاره و اضافه کرد: اکیپ های امدادی در حال بازگشایی راه های ارتباطی روستاها هستند ولی کماکان ارتباط مخابراتی و برق برخی روستاهای این شهرستان قطع است.
وی در پایان اطمینان خاطر داد که با برنامه ریزی و همکاری مطلوب رسانه ها، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، پلیس و دیگر نهادهای مربوطه می توان مشکلات ناشی از حوادث طبیعی را در استان به مرور رفع و به حالت عادی درآورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار