استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه به گفته هواشناسی، سامانه بارشی در حال تقویت است، گفت: تمامی حوضه های آبی استان تحت فشار هستند.
کد خبر: ۷۳۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 01 April 2019

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید یک روزه از سوسنگرد و رفیع و عدم نیاز به تخلیه منازل خزعلی سوسنگرد اظهار کرد: در منطقه خزعلی و مالکیه شهر سوسنگرد که مورد تهدید سیل واقع بودند، به خاطر پایین بودن سطح شهر از سطح رودخانه با آبگرفتگی مواجه شدند که با کار جهادی و فعال شدن بیش از ۹۵ کمپرسی نسبت به ایجاد خاکریزی، دژ و سیل بند اقدام شد.

وی با اشاره به جلوگیری از نفوذ آب به منازل و شهر افزود: مردم انتقادها و اعتراض‌هایی نسبت به وضعیت شهر و مسائل شهرداری داشتند اما به حمدالله در حوزه سیل خوب کار شده و همچنان کارها تداوم دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در شهر رفیع با اقدامات انجام شده سطح آب در رودخانه پایین آمده تصریح کرد: با این کار خطر شکستن سیل بندها را کاهش دادیم البته بعضی از شهروندان بر اساس تجربه‌های خود معتقد به برگشت آب در نقطه پشت شهر و به خطر افتادن شهر بودند که از آن طریق سیل بندها را در این مدت به صورت جدی تقویت و شهر را نجات دادیم.

شریعتی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دژ شهید باکری با همکاری سپاه برای شکستن نقاط ایده آل و باز شدن راه ادامه داد: از این مسیر آب به سمت تالاب در جریان بود ولی برای اطمینان خاطر شهروندان لوله گذاری و مسیر را بستیم که در صورت بروز خطر مسیر را برای عبور آب به سمت تالاب باز می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تثبیت شده رفیع عنوان کرد: با کار کارشناسی و علمی، مشاوران و کارشناسان آب و برق و دیگر سازمان‌ها در کنار استفاده از تجارب مردم منطقه سعی در انجام کاری داریم که کمترین زیان و حُسن بیشتری داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به رفع ایرادات احتمالی کار و اعمال نظرات مردم منطقه یادآور شد: رئیس جمهور با تشکر از کشاورزانی که با فداکاری اجازه استفاده از زمین‌ها و از بین بردن مزارع را داده بودند از پرداخت خسارت به آنها و نبود مشکل در این زمینه خبر داد.

شریعتی اضافه کرد: اکنون هم به شهروندان، مردم مناطق مختلف، کشاورزان و به ویژه مردم رفیع و سوسنگرد تضمین می‌دهیم که حتماً خسارت کشت آنها را پرداخت می‌کنیم و از این بابت دغدغه و نگرانی وجود ندارد.

وی با اعلام خبر تخلیه حدود ۲۳ روستا به دلیل آبگرفتگی و یا بعضاً احتیاط لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی بیان کرد: در عین حال با ساخت دژ دور روستاها را مستحکم می‌کنیم تا مشکلی از این بابت نباشد و امیدواریم به حول و قوه الهی این شرایط را سپری کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به بارش ۶۷ میلی‌متری روز گذشته کوهرنگ در حوزه کارون گفت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی هر روز تقویت می‌شود؛ چند روز قبل اعلام شد که آورد رودخانه کرخه ۷۰۰ میلیون مترمکعب خواهد بود ولی دیروز گفتند یک میلیارد و ۸۱ میلیون مترمکعب آب طی پنج روز وارد کرخه می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه در حال عبور از یک شرایط سخت هستیم، ادامه داد: در حال حاضر ۵.۲ میلیارد مترمکعب آب در سد کرخه ذخیره شده و تاکنون چنین سطحی از آب را تجربه نکرده است؛ اگر کرخه نبود این میزان آب به پایین دست سرازیر و چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مدیریت و کنترل وضعیت خروجی آب از رودخانه‌های خوزستان و تحت فشار بودن همه حوضه‌های آبی استان عنوان کرد: خدمات سد کرخه و خصوصاً ذخیره آب برای کشت تابستانه، افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش خسارت‌های مردم نباید فراموش شود؛ در عین حال شرایط حساسی در سد کرخه داریم که باز هم کنترل و مدیریت می‌شود تا کمترین خسارت به مردم وارد شود.

استاندار خوزستان در خصوص گلایه‌های شهروندان سوسنگردی مبنی بر عدم حضور فرماندار دشت آزادگان گفت: هرچند بازدید امروز را به وی اعلام نکردم و جلسات به صورت مستمر برای مدیریت بحران در حال برگزاری است ولی تذکر لازم در این خصوص به فرماندار ابلاغ خواهد شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار