معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان:
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان گفت: دلیل کم بودن آورد به حوضه زاینده‌رود این است که بارش‌ها به صورت برف و دمای حداقل و حداکثر در کوهرنگ عمدتا زیر صفر بوده است.
کد خبر: ۷۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 31 March 2019

به گزارش تابناک، حسن ساسانی با اشاره به اینکه هم اکنون مخزن سد زاینده‌رود در حدود ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب دارد توضیح داد: با توجه به اینکه بارش‌ها در ایستگاه چلگرد که شاخص حوضه زاینده‌رود است، به صورت برف و دمای مینیمم و ماکسیمم در کوهرنگ عمدتا زیر صفر بوده، طبیعی است که آورد به حوضه زاینده‌رود کمتر از نقاط دیگر در کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش دما و پیش‌بینی بارش‌هایی که به صورت باران است، ورودی به سد زاینده رود نیز افزایش پیدا کند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه چرا این سد همچون دیگر سدهای کشور سرریز نمی کند به این دلیل است که این منطقه تجربه بیش از ۱۰ سال خشکسالی را دارد و مخزن سد زاینده رود به حدی خالی است که سال‌های ترسالی مناسب‌تری نیاز دارد تا نقاط بحرانی حوضه زاینده‌رود برطرف شود.

ساسانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: میزان آب تونل‌های یک و دو کوهرنگ با توجه به دبی رودخانه در کارون تنظیم می شود وقتی دبی زیاد است طبیعتا حداکثر برداشت را بر اساس تخصیص انجام می‌دهیم زیرا نه می شود بیشتر برداشت کرد و نه ظرفیت تونل‌های کوهرنگ اجاره برداشت بیشتر می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار