مدیرکل بندر و‌ دریانوردی خرمشهر خبرداد:
مدیرکل بندر و‌ دریانوردی خرمشهر گفت: در پی بارش‌های اخیر و رها سازی آب سدها در بالادست رودخانه کارون‏، حجم آب این رودخانه در مقطع پایین دستی خرمشهر به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 25 March 2019

نورالله اسعدی با اعلام این خبر اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به بارش‌های اخیر و باز شدن دریچه‌های سدها میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی آن یعنی خرمشهر به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت‌های آبی و دریایی را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ورودی آب و همچنین سرعت جریان آب رودخانه کارون به حدی بالا شده است که ناخدایان قایق‌های موتوری و حتی شناورهای سنتی چوبی بایستی از انجام هرگونه حرکات نمایشی و خطرناک در سطح رودخانه کارون خودداری و تمام استانداردها و اصول ایمنی ابلاغی سازمان بنادر را به دقت هر چه تمامتر رعایت کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی به کار بسته است.

اسعدی ادامه داد: خوشبختانه با حضور شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی ما در مسیرهای تردد شناورهای تفریحی، هیچ حادثه‌ای در آبراه اروند و کارون رخ نداده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد صاحبان شناورها با رعایت همه نکات ایمنی تعطیلات ایمن را برای میهمانان ‌‌و مسافران نوروزی امسال رقم بزنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار