کد خبر: ۷۲۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 23 March 2019

یکی از عادت ها و بدعت های بد سیاسی در خوزستان تعریف تمجیدها و یا تخریب های سیاه و سفیدی و بی حد و حصر است.

گو آنکه عده ای سیاسیون در مقطعی از زمان همه چیز را سپید و عاری از هیچگونه آلایشی می بینند و در مقطعی دیگر رنگی جز سیاهی را نمی بینند. آنها که یا از آن سر بوم می افتند یا از این سر بوم، شاید هیچگاه نتوان به صداقت سیاسی شان اعتماد کرد.

این قبیل نیروهای سیاسی آنگاه که منویات شان انجام شود عَلَم تعریف و تمجید بلند می کنند و آنگاه که نظرشان در زمینه ای اجابت نشود پرچم تخریب بی حد و حصر بلند می کنند.

اگر تصمیمات و انتصابات بر وفق مرادشان باشد سر سوزنی تیرگی را نمی بینند و مخالفان را محکم می کوبند و وقتی در جایی خواسته شان محقق نشود پرده دری می کنند و فراموش می کنند داعیه اخلاق دارند و لباس اخلاق پوشیده اند.

زمانی همه بزرگ و کوچک را واسطه می کنند تا به منصبی دست یابند و زمانی دیگر از یاد می برند که بر شاخه نشستن و بن بریدن، قبل از هرچیز خودشان را زیرسوال می برد و حکمی که با دهها واسطه بنام شان شده را. گو آنکه اینان فراموش کرده اند خودشان منتسب به این تباهی و سیاهی کاذبی هستند که ترسیم می کنند و دیگر آنها در اردوگاه مخالفین نیز مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.
مدیران جامعه بی عیب و ایراد نیستند. به همه انتقاداتی وارد است و اصولا دیکته نانوشته غلط ندارد.

ولی این سوال جدی مطرح است که چرا برخی سیاسیون روزگاری در دفاع و تعریف و تمجید چنان سینه چاکند که کسی جلودارشان نیست و زمانی دیگر چنان با ادبیات خشن و بدور از اخلاق سیاسی سخن می گویند که انگار همه آن گذشته را از یاد برده اند.

این قبیل کنش سیاسی نه برای موافقان و نه برای مخالفان یک جریان سیاسی یا مقام مسئول قابل هضم نیست و معمولا موافقان و مخالفان از چنین کنشگرانی دل خوشی ندارند.

حضور آنها در یک سوی میدان همیشه بسته به علایق و خواسته های خودشان است و نه تعلق به جریانات موافق یا مخالف و منتقد. و چه خوب بود و چه خوب است که به چنین افرادی میدان داده نمی شد و داده نشود تا این چنین تلاش های طیف های صادقی که به هر دلیلی یا در اردوگاه موافقان یک جریان هستند و یا در اردوگاه مخالفان، دستاویز منویات و خواسته های شخصی برخی افراد نشود. شاید اینگونه اخلاق بهتر و بیشتر پاس داشته شود.

بویژه توسط کسانی که لباس اخلاق و روحانیت پوشیده و داعیه دار منش و گفتمان اصلاح طلبی نیز هستند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار