مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آمادگی کامل نیروهای امدادی خوزستان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 18 March 2019

علی خدادادی عصر یکشنبه در نشست خبری خود با اشاره به برنامه ریزی های هلال احمر خوزستان برای ایام نوروز اظهار کرد: امیدوارم همانطور که با بارندگی‌های خوب شرایط ویژه ای برای مردم و طبیعت زیبایی برای حضور راهیان نور و مسافران نوروزی ایجاد کرده متقابلاً شاهد مهمان نوازی و نوع دوستی مضاعف خوزستانی‌ها در نوروز سال ۹۸ باشیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان همه ساله در قالب طرح‌هایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و راهیان نور فعالیت‌هایی را اجرا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر بهبود وضعیت تجهیزات و استفاده از امکانات نوین تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان توانسته در فضاها و تجیهزات جدید امکانات خوبی را فراهم و از آنها بهره مندی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت یادمان‌های دفاع مقدس به عنوان دانشگاهی برای جوانان و تاسی آنها از شهدا یادآور شد: هر ساله تعداد زیادی از هموطنان در قالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان سفر می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به شرایط ویژه این استان و اینکه هیچ استانی به اندازه خوزستان با داشتن سه اثر ثبت جهانی، آثار ثبت جهانی ندارد، خبر داد: پیش بینی می‌شود در ایام نوروز امسال هفت میلیون مسافر نوروزی و راهیان نور به خوزستان سفر داشته باشند.

خدادادی در ادامه گفت: استان خوزستان مناطق پرخطر، رودخانه‌های جاری، سدها و جاذبه‌های بسیاری را در کنار یکدیگر دارد و اگر آگاهی بخشی لازم انجام نشود، شاهد افزایش تلفات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما از تمامی فعالیت‌ها ارائه خدمات داوطلبانه و جوان محور است، بیان کرد: بیش از ۴۴ پایگاه امداد و نجات طرح نوروزی، ۲۴ پست موقت و ۲۲ پست ثابت نیز در نقاط مختلف استان داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه بیش از ۶۷۰ نفر از نیروهای امدادگر با تجهیزات مختلف حضور دارند، ادامه داد: در شهرهای شوشتر، دزفول و خرمشهر نیز پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی داریم که هر کدام را یک فروند بالگرد پشتیبانی می‌کند.

خدادادی با اشاره به فعالیت دو درمانگاه در فکه و دهلاویه و سه پست در نهر خین، گمبوعه و خرمشهر یادآور شد: همچنین ۳۷ پست در مبادی ورودی شهرها فعال و در برخی مسیرها تیم‌های خیام با دوچرخه گشت زنی دارند.

وی خبر داد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مهمانان نوروزی از خدمات هلال احمر استان بهره مند شدند.

خدادادی با اشاره به توزیع سبدهای غذایی و اجرای طرح نیابت برای سرکشی به سالمندان گفت: این فعالیت‌های خیرخواهانه نیز با کمک خیران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت همواره کنار مردم بوده یادآور شد: در شعیبیه و رفیع تجربه سیلاب داشتیم که نیروها با آموزش‌های ارائه شده نسبت به خدمات رسانی برای مردم اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: امسال شرایطی فراهم شد که امدادگران جلوی شکستگی سیل بندها را گرفتند و آنها را ناجیان روستا نامگذاری کردیم که از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری کردند.

خدادادی ادامه داد: اگر آموزش و توانمندسازی افراد به خوبی انجام شود، شاهد کاهش خطرپذیری آحاد مختلف جامعه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: باید از سطوح ابتدایی و پیش دبستانی قوانین و مقررات رانندگی را آموزش دهیم؛ باید دبستان آموزش رانندگی را برای فرزندان خود راه اندازی کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار