معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملی دادرس در خوزستان در ۴۰۱ کانون دانش آموزی در ۱۱۰ مدرسه دخترانه و ۲۹۱ مدرسه پسرانه در ۲۳ شهرستان استان اجرا می شود.
کد خبر: ۷۲۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 18 March 2019

علی پهلوان عصر یکشنبه در نشست خبری طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان جوانان زیر مجموعه جمعیت هلال احمر است و فعالیت‌ها با انتخاب دبیران و کانون‌های مرکزی در شعب هلال احمر، کانون‌های عشایری و طلاب و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین با هدف ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران کاروان‌های راهیان نور در پست‌ها و پایگاه‌های نوروزی هلال احمر اجرا می‌شود.

معاون جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: پویش بهرفت که بهبود رفتارهای ترافیکی است به عنوان مکمل طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از سوی سازمان جوانان هلال احمر با هدف افزایش ایمنی و کاهش رفتارهای پرخطر ترافیکی و رانندگی ایمن در ایام نوروز ۹۸ اجرا می‌شود.

پهلوان بیان کرد: بهرفت طرح خاص نوروز است که در محورهای مختلف از جمله راه اندازی ایستگاه سلامتی، فضای دوستدار کودک، برپایی خیمه نماز و کمپین نه به تصادفات (نوروز قبل با امضا و امسال با اثر انگشت) در ایام نوروز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ملی دادرس از هفت سال پیش به صورت مشترک با آموزش و پرورش و با هدف توانمندسازی دانش آموزان از طریق آشنایی آنان با مهارت‌های امدادی برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: طرح ملی دادرس در خوزستان در ۴۰۱ کانون دانش آموزی در ۱۱۰ مدرسه دخترانه و ۲۹۱ مدرسه پسرانه در ۲۳ شهرستان استان اجرا می‌شود.

پهلوان ادامه داد: طرح ملی دادرس طرح خوبی برای افزایش توانمندی امدادی دانش آموزان و جامعه است و افرادی که هفت سال قبل طرح را گذرانده اند امروز دیگر امدادگر هستند.

وی بیان کرد: ۱۱۰ مربی آموزش دیده و مجرب دادرس آموزش ۱۲ هزار دانش آموز شرکت کننده در این طرح را در خوزستان بر عهده دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: از این تعداد، ۶۳۰۰ نفر دانش آموزان دختر و و ۵۷۰۰ نفر دانش آموزان پسر هستند.

پهلوان گفت: در پایان هر دوره در المپیاد آماده حضور پیدا می‌کنند و منتخبان به مرحله نهایی و کشوری این المپیاد اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به طرح «پیمان»، گفت: این طرح در حوزه جوانان هلال احمر و با هدف آشنایی با مخاطرات اعتیاد و مواد مخدر اجرا می‌شود.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان در قالب طرح «پیمان» ۵۵ مربی در یک دوره تربیت و ۱۶۵۰ دانش آموز و ۸۰۰ دانشجو با آموزش‌های تخصصی اعتیاد و مواد مخدر آشنا شدند.

پهلوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای بند دوم ماده اول تفاهم نامه جمعیت هلال‌احمر کشور و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور دوره کارآفرینی بومی نو با هدف توانمندسازی جوانان به منظور اشتغال زایی برگزار شد.

وی در پایان اظهار کرد: ۲۶ دختر و ۴۷ پسر در مرحله مقدماتی این دوره حضور یافتند که ۱۵ دختر و ۱۹ پسر به مرحله نهایی و پیشرفته راه یافتند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار