استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان بر تخریب هرچه سریعتر خانه های در معرض خطر کوی منبع آب اهواز که برای آنها اسکان جایگزین تعیین شده تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 18 March 2019

غلامرضا شریعتی در خصوص جابجایی ساکنان منطقه پرخطر کوی منبع آب اهواز گفت: از 72 خانواده ای که برای اسکان جایگزین در شهر جدید رامین معرفی شده اند تاکنون 23 خانوار در منازل جدید خود مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه این اجازه داده نمی شود که این افراد هم خانه جدید را تحویل بگیرند و هم اینکه هنوز در خانه های در معرض خطر ساکن باشند، گفت: برای ما این موضوع اهمیت دارد که این خانواده ها در منازل سابق خود اسکان نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان یادور شد: هر خانه ای که برای آن جایگزین تعیین شده باید فورا تخلیه و تخریب شود و در این زمینه شهرداری و مدیریت بحران استان نباید هیچ استثنائی قائل باشند.

شریعتی در خصوص تامین منابع مالی برای جابجایی 100 خانه در معرض خطر در کوی منبع آب ، گفت: شهرداری اهواز برای این اقدام 10 میلیارد ریال و استانداری نیز به همین میزان مشارکت خواهد کرد تا از آن به عنوان آورده افراد برای اسکان مجدد استفاده شود.

استاندار خوزستان از اداره کل راه و شهرسازی استان، فرمانداری و شهرداری اهواز خواست هرچه سریعتر برای تخریب خانه هایی که برای آنها جایگزین تعیین شده وارد عمل شوند.

پیش از این مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از آمادگی به منظور سکونت دائمی 100 خانوار در معرض خطر در شهر جدید رامین خبر داد.

بر اساس این گزارش، پس از حادثه رانش زمین در منبع آب چندین خانوار در منطقه مستقر شدند که برای آنها تا این لحظه امکاناتی چون مدرسه، سرویس ایاب و ذهاب، نهالستان، بازارچه و دیگر امکانات تامین شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار