معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران:
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دست‌یابی به آب‌های آزاد جهانی ویژگی و مؤلفه خاصی است و به دلیل این‌که دریا منبع ثروت و قدرت است دشمن به‌مرور زمان ما را از دریا دور کرد، اما امروز نظریه بازگشت به دریا در دستور کار ایران قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 17 March 2019

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه، با اشاره به جایگاه استراتژیک استان خوزستان، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۵۰ هزار شهید به انقلاب اسلامی مأموریت خود را به‌خوبی انجام داد و امروز آمادگی لازم را برای انجام مأموریت‌های ویژه در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی دارد.

وی افزود: اکنون توجه به مسائل روز و دانش و فن‌آوری جدید اهمیت ویژه‌ای دارد و نمی‌توانیم بر مبنای اصول قدیمی حرکت کنیم بلکه باید به‌روز بود و از تجربیات گذشته استفاده کرد و با فناوری روز دنیا و آگاهی حرکت کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در سال گذشته ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از یادمان‌ها و نمایشگاه‌های دفاع مقدس بازدید کردند، اظهار کرد: راهیان نور یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت نرم ایران در مقابل دشمنان است. از همه کشور و در تمام مقاطع سنی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می‌کنند و با جوانانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند آشنا می‌شوند و انس می‌گیرند؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرایی شدن کار بزرگ راهیان نور اقدامات ارزشمندی در برقراری نمایشگاه‌های فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس انجام داد.

وی افزود: نمایشگاه فرهنگی شهدای ارتش در آب تیمور، نمایشگاه فرهنگی شهدای نیروی دریایی راهبردی در خرمشهر و نمایشگاه شهدای نیروی هوایی ارتش در دزفول از امروز آماده بازدید مردم هستند؛ همچنین یادمان شهدای رمضان، دهلاویه، چذابه و میشداغ پذیرای مردم ایران هستند که میشداغ با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد هر شب بیش از هزار نفر را میزبانی می‌کند.

نیروی انسانی مهم‌ترین مؤلفه آمادگی است

سیاری عنوان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین مؤلفه آمادگی است، با به‌کارگیری جوانان مومن و متعهد آموزش‌دیده بالاترین سطح نیروهای مختلف در ارتش ایجاد شد و آمادگی نیروی انسانی با بصیرت و ولایتمدار قطعاً در ارتقای توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین اثر را دارد.

وی گفت: به دلیل وجود تحریم‌ها از سال ۵۷ هیچ‌گونه تجهیزاتی به ارتش فروخته نمی‌شد اما با اتکا به خود و اجرایی کردن تدبیر امام خمینی(ره) در بخش تولید تجهیزات در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم ادعا کنیم برای تأمین تجهیزات موردنیاز در چرخه دفاعی روی پای خود ایستاده‌ایم.

سیاری با بیان این‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی تعمیرات اساسی تجهیزات نظامی توسط غربی‌ها انجام می‌شد و هیچ‌گونه نوسازی در کشور نبود، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع دفاع مقدس به دلیل نیازهایی که بود به مرور زمان به جایی رسیدیم که با اجرای فرمان مقام معظم رهبری از سال ۷۸ شروع به ساخت ناوهای موشک‌انداز کردیم و امروز ناوهای موشک‌انداز کلاس پیکان، جوشن درفش، نیزه، سپر و کمان در حال تولید هستند و ناوهای موشک‌انداز ما به مراتب از نظر تحرک، فناوری و آمادگی سلاح و تجهیزات ازآنچه در زمان جنگ اروپا در اختیار ما قرار می‌داد پیشرفته‌تر هستند.

وی گفت: ناوشکن یکی از فناوری‌های برتر دنیاست که تعداد محدودی از کشورهای جهان به‌طور مشترک توانایی ساخت آن را دارند اما ایران به دلیل تحریم‌ها به‌تنهایی در سال ۷۶ شروع به کار کرد و اولین ناوشکن ایران به نام جماران به دست مقام معظم رهبری در سال ۸۸ افتتاح شد.

نظریه بازگشت به دریا در دستور کار ایران قرار دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در سال‌های دفاع مقدس زیردریایی در ایران وجود نداشت، عنوان کرد: کشور ایران در سال ۷۱ به زیردریایی دسترسی پیدا کرد و امروز در جایگاهی هستیم که زیردریایی سبک و نیمه سنگین می‌سازیم و طرح‌های ساخت زیردریایی سنگین را نیز در دست داریم و حرف اول منطقه را در خصوص ناو موشک‌انداز و زیردریایی ایران می‌زند.

سیاری با اشاره به وجود ۳ هزار کیلومتر مرز دریایی ایران به‌جز جزایر، اظهار کرد: دست‌یابی به آب‌های آزاد جهانی ویژگی و مؤلفه خاصی است که هر ملتی که داشته باشد و توانمند باشد می‌تواند برای پیشرفت کشور از آن بهره ببرد و به دلیل این‌که دریا منبع ثروت و قدرت است دشمن به‌مرور زمان ما را از دریا دور کرد، اما امروز نظریه بازگشت به دریا در دستور کار ایران قرار دارد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۶ اقدامات خود را به عنوان طلیعه‌دار و پیشرو پیشرفت سواحل مکران آغاز کرد و امروز نیروی دریایی در نقاط مختلف بندر، اسکله، ناوشکن، اماکن اداری و فرهنگی می‌سازد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار