نماینده مردم اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس گفت: خطوط نفت و گاز باید به‌طور منظم و دوره‌ای پایش و بازرسی شوند.
کد خبر: ۷۲۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 14 March 2019

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس ظهر امروز در محل حادثه انفجار خطوط گاز اظهار کرد: محل حادثه و شواهد نشان می‌دهد انفجار به دلیل نشت در خطوط گاز در واحدهای ۷۰۰ و ۸۰۰ شرکت نفت و گاز کارون بود و در ارتباط با علت شروع حادثه به طور دقیق دلیل آن مشخص نیست.

وی افزود: شواهد نشان می دهد آتش سوزی در اطراف خطوط گاز به دلیل جرقه و نشتی گاز آغاز شد که جرقه می‌تواند به دلیل فضای الکتریکی اطراف خطوط و یا در اثر اگزوز خودروها باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به کشته و مصدوم شدن چند نفر در این حادثه، عنوان کرد: محیط این منطقه آلوده به گاز و مستعد به آتش‌سوزی است که در این مکان علاوه بر خطوط گاز خطوط فشار قوی برق نیز وجود دارند که انفجار موجب آسیب رسیدن به آن‌ها نیز شد که از خداوند برای بازماندگان این عزیزان طلب صبر داریم.

ساری با اشاره به اهمیت پایش دوره‌ای خطوط گاز، اظهار کرد: برای حفاظت از خطوط زیرزمینی گاز از سیستم کاتدیک پروتکشن استفاده می‌شود و معمولا خط گازی نداریم که مجهز به این سیستم نباشد اما پایش و بررسی این خطوط همواره باید به‌صورت منظم در محیط و اطراف خطوط گاز انجام شود.

وی گفت: اینکه پایش دوره‌ای این خطوط که معمولا قدیمی هم هستند به‌طور منظم انجام شده را تأیید یا رد نمی‌کنم اما مقرر شد اطلاعات پایش ها را به منظور بررسی بیشتر در اختیار ما قرار دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس درباره حریم روستاها و شهرها در مجاورت خطوط نفت و گاز نیز عنوان کرد: در طرح هادی روستاها، برای حفظ جان و ایمنی مردم حریم‌های خطوط نفت و گاز و خطوط برق برای روستاها حفظ می‌شود که خوشبختانه در این محل نیز روستایی وجود ندارد.

وی افزود: در این مکان شاهد شبکه در هم‌تنیده‌ای از خطوط گاز، خطوط فشار قوی برق و جاده در کنار هم هستیم که این ساختار از قبل وجود دارد و به این راحتی نمی‌توان آن را تغییر داد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار