معاون قضایی دادگستری خوزستان:
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری خوزستان و دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان گفت: اداره ها و بانک ها نباید قوانین را به ضرر واحدهای اقتصادی تفسیر کنند.
کد خبر: ۷۲۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 13 March 2019

 نعمت ا... بهروزی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه که با بررسی چهار پرونده در اهواز برگزار شد بیان کرد:برخی بانک ها به بهانه پرداخت نکردن اقساط ، حساب های مالی واحدهای اقتصادی را مسدود می کنند که این مساله موجب به تعطیلی کشاندن این واحدها و در نتیجه ورشکستگی آنها می شود.

وی با تاکید بر کمک به برطرف کردن معضل بیکاری در خوزستان و لزوم حمایت از تولیدات داخلی گفت: یکی از مسایلی که ناشی از خلاء قانونی هست، این است که بانک ها بدون در نظر گرفتن هویت شهرک های صنعتی، نسبت به واگذاری عرصه واحدهای تولیدی واقع شده در این شهرک ها اقدام می کنند که این کار موجب تعارضات اسناد و مالکیت ها می شود. 

بهروزی از شهرک های صنعتی خواست تا با عمل کردن به وظایف قانونی خود، مانع از بروز مشکلات قانونی در این خصوص شوند.

وی ادامه داد: برخی صنایع در خوزستان و حتی در کشور نوپا هستند و به حمایت بیشتری نیاز دارند، بنابراین از بانک ها انتظار می رود تا با صبوری بیشتری رفتار کنند و با فشار آوردن به این صنایع، موجب به تعطیلی کشاندن آنها نشوند. 

دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در خوزستان ، هدف از برگزاری این نشست ها را رفع موانع تولید و رونق اقتصاد کشور از طریق برطرف شدن اختلاف میان سرمایه گذار و طلبکاران که بیشتر بانک ها هستند بیان کرد.

همچنین هشتمین نشست قضایی دادگستری کل استان خوزستان با موضوع بررسی حقوقی 'نقض حقوق ناشی از علامت تجاری' در سرسرای اداری دادگستری خوزستان برگزار و در خصوص مجرمانه بودن این عمل و امکان طرح آن در محاکم حقوقی بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار