استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان از تصویب احداث نیروگاه تجدید پذیر و پاک خورشیدی در شهرستان هفتکل درکارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 13 March 2019

غلامرضا شریعتی با اشاره اظهار داشت: این نیروگاه بعد از اخذ پروانه ساخت در سال 1396 توسط سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) روز گذشته در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 

وی ادامه داد: نیروگاه هفتکل در زمینی به مساحت 13.89 هکتار از اراضی ملی پلاک 12 بخش یک هفتکل موسوم به طوفشیرین و خارج از محدوده و دورن حریم شهر احداث می شود. 

وی به مراحل قانونی در روند احداث این نیروگاه، بیان داشت: این طرح برای طی کردن مراحل قانونی بعدی به شورای برنامه ریزی استان ارسال شد. 

استاندار خوزستان همچنین در خصوص طرح شستشو و دانه بندی شن و ماسه در شهرستان رامهرمز واقع در روستای مربچه، بیان داشت: باوجود موافقت پیشین فرمانداری اما تصویب نهایی در این کارگروه منوط به بررسی های بیشتر شده است که از جمله آن توجه به انجام درختکاری و نهال کاری در این محدوده است. 

نماینده عالی دولت در خوزستان به درخواست تمدید مجوز کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی به منظور احداث طرح گازوئیل، روغن پایه، نفت سفید، بنزین هواپیما و نفت در جاده مجیدیه شهرستان ماهشهر اشاره کرد و گفت: برابر موازین قانونی تصویب این طرح نیاز به انجام استعلامات جدید از دستگاه های مربوطه دارد. 

وی در توضیح بیشتر در این خصوص ادامه داد: در صورتی که مجوز ساختی صادر شده باشد اما ساخت و سازی صورت نگرفته باشد، درخواست های کارگروه امور زیربنایی نیاز به استعلام مجدد دارند. 

شریعتی همچنین به موضوع واگذاری زمین به مساحت 20.77 هکتار در شهرستان شوشتر به منظور ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای اشاره کرد و گفت: اعضای این کارگروه با واگذاری زمین مورد نظربرای اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر خارج از محدوده و درون حریم شهر شوشتر موافقت کردند. 

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: ساخت این اردوگاه برای استان خوزستان به منظور اسکان اضطراری در مواقع بحرانی در شمال استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

تنها راهداری می تواند به ساخت و ساز در حریم جاده مجوز بدهد 

بر اساس گزارش ایرنا، احداث مجتمع گردشگری به مساحت 2هزار و 570 متر مربع واقع در جاده باغملک- ایذه در کیلومتر پنج رستم آباد به دلیل مخالفت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه شامگاه سه شنبه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان به صورت موقت از دستور کار خارج شد تا بررسی ها در زمینه رعایت فرآیندهای قانونی برای مجوز احداث آن دوباره انجام شود. 

غلام عباس بهرامی نیا دلیل مخالفت خود با بررسی این طرح در کارگروه امور زیربنایی استان را رعایت نشدن فرآیندها جهت ارائه تفاهم نامه احداث آن عنوان کرد و گفت: برابر قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم جاده باید با موافقت و از طریق این اداره کل باشد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نمی تواند موافقت اصولی صادر کند. 

از جمله وظایف کارگروه امور زیربنایی استان بررسی درخواست ها برای استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها است. 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار