در جلسه شورای آب و برق استان خوزستان مطرح شد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر مصوبات شورای آب و برق عملیاتی نشود تابستان آینده سه شهر ایذه، باغملک و رامهرمز با تنش آبی روبهرو می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 12 March 2019

 سال آتی سه شهر خوزستان در معرض تنش آبی خواهند بود

عصر روز گذشته جلسه شورای آب و برق استان خوزستان در محل اداره کل مدیریت بحران در اهواز تشکیل شد.

به گزارش"تابناک"؛ کیامرث حاجی‌زاده در سیزدهمین نشست شورای آب و برق خوزستان که در اداره‌کل مذیریت بحران برگزار شد، با اشاره به اینکه در 10 تا 15 سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور به ویژه خوزستان تجربه شد بیان کرد: این خشکسالی باعث ش سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر مصوبات شورای آب و برق عملیاتی نشود تابستان آینده سه شهر ایذه، باغملک و رامهرمز با تنش آبی روبهرو می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی آب و برق خوزستان گفت: بنا شده طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون ۳ صورت گیرد؛ همچنین برای شهرستان رامهرمز از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان دستگاه آب‌ شیرین ‌کن نصب شود و موضوع آب پایدار از طریق تاسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی‌زاده افزود: بنا شده مصوبات نشست گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی در حال انجام هستند تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

وی با اشاره به برقراری آب غدیر گفت: دلیل قطع خط انتقال آب غدیر شکستگی کانال پای پل بر اثر سیلاب‌های اخیر بود که با تعمیرات سه ماه گذشته، آب این کانال به زودی وارد شبکه می‌شود.

 همچنین فرهاد ایزدجو، مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: جلسات متعددی در سازمان آب برق خوزستان به صورت مشترک با شرکت آب وفاضلاب استان داشتیم و نقاطی که ریسک بیشتری جهت تأمین منابع آبی در تابستان سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در این جلسه بحث‌های مربوط به آبرسانی غدیر و بحث آبرسانی مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت مناطق شمال شرق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای تابستان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد که انشالله در تابستان با حداقل مشکلات را داشته و شاید بدون مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم. درباره طرح‌های دراز مدت برنامه‌های خوبی داریم که البته شمال شرق و جنوب شرق استان منابع اعتباری خیلی زیادی نیاز دارند که به دنبال این هستیم از روش‌های مختلف تامین مالی این منابع را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار