عضو شورای شهر با اشاره به نارضایتی برخی مردم ساکن در شهرک رامین از نبود امکانات، عنوان کرد: شرکت رامین بیان می‌کند که پولی بابت افراد ساکن در شهرک رامین پرداخت نشده است و همچنین برخی امکانات برای این تعداد خانوار قابل ارائه نیست.
کد خبر: ۷۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 12 March 2019

محمدرضا ایزدی روز دوشنبه در هفتادمین نشست علنی شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود بیان کرد:اگرچه در ابتدا نامه درخواست استیضاح شهردار اهواز را امضا کردم اما مصادف شدن جلسه استیضاح با ماه های آخر سال سبب شد تا به استیضاح رای ندهم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در ماه های منتهی به سال جدید به ویژه بهمن و اسفند از سویی حجم کاری کارکنان شهرداری زیاد می شود و از سویی دیگر درآمدها نیز افزایش می یابد به همین دلیل نباید با برخی تصمیمات سبب لطمه به شهر شد.

ایزدی گفت: هفته گذشته مقرر بود جلسه استیضاح شهردار اهواز برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا از سوی اعضا، از دستور کار خارج شد اما پس از آن موجی از اتهامات و بی اخلاقی ها روانه اعضای شورای شهر اهواز شد.

وی با انتقاد از تحلیل های نادرست درخصوص درخواست استیضاح شهردار اهواز افزود: کسانی که به استیضاح شهردار رای ندادند دارای قومیت و دیدگاه های سیاسی مختلفی بودند از این رو نمی توان به آنها برچسب حمایت از یک جناح یا قومیت خاص را داد.

ایزدی گفت: در 2 هفته اخیر شاهد تحریک نیروهای فضای سبز مناطق توسط برخی افراد بوده ایم که سبب تجمع آنها مقابل شهرداری مرکز، شهرداری مناطق و شورای شهر اهواز می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی متوجه پشت پرده این تحریکات شده اند افزود: تا پیش از حضور شورای پنجم و آغاز به کار شهردار فعلی، میانگین مطالبات کارکنان شهرداری بین چهار تا 9 ماه بود اما اکنون به یک ماه کاهش یافته است.

این عضو شورای شهر ادامه داد:در 14 ماه گذشته حقوق کارکنان به طور ماهانه پرداخت شده است و این معوقات مربوط به دوره گذشته شهرداری است و درحالی‌که تا قبل از شورای شهر پنجم و شهردار جدید میانگین عدم پرداخت حقوق کارکنان ۴ تا ۵ ماه بود و در برخی مناطق تا ۹ ماه نیز می‌رسید اما امروز فقط یک ماه حقوق آن‌ها عقب افتاده است.

جاسم موسی پور عضو شورای شهر در این جلسه با اشاره به بازدید برخی اعضای شورای شهر از شهرک رامین، اظهار کرد: جمعیت در شهرک رامین باید به حدی برسد که قابل سکونت باشد و امکانات موردنیاز منطقه فراهم شود؛ کف جمعیت برای ارائه برخی امکانات ۱۰۰ خانوار است درحالی‌که در حال حاضر حدود ۲۰ خانوار در شهرک رامین ساکن هستند.

وی افزود: مصوبه اختصاص ۹۸۰ میلیون تومان مساعدت به ۵۵ خانوار منبع آب برای انتقال به شهرک رامین در راستای سیاست‌گذاری و تشویق مردم برای سکونت در شهرک رامین و تشکیل جمعیت همگن است.

عضو شورای شهر با اشاره به نارضایتی برخی مردم ساکن در شهرک رامین از نبود امکانات، عنوان کرد:  شرکت رامین بیان می‌کند که پولی بابت افراد ساکن در شهرک رامین پرداخت نشده است و همچنین برخی امکانات برای این تعداد خانوار قابل ارائه نیست.

سامان اسدی مدیر عامل شرکت عمران شهر رامین اظهار کرد: 12 واحد در شهر رامین به ساکنان منبع آب تحویل داده شده است. حدود 50 واحد دیگر نیز به امکاناتی از جمله آسفالت معابر، آب، برق و گاز تجهیز شده اند و آماده سکونت اهالی منبع آب هستند.

وی عنوان کرد: مشکل در تامین آورده این اهالی است و به دلیل اینکه این واحدها توسط پیمانکار احداث شده اند وی حاضر به تحویل واحدها پیش از پرداخت آورده متقاضیان نیست.

در ادامه حسین حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز، در این باره اظهار کرد: 55 خانوار کوی منبع آب به دلیل سکونت در پهنه خطر جا به جا شده اند و منازل آنها تخریب شده است. درحال حاضر برخی از آنها در شهرک رامین سکونت کرده اند و مابقی نیز به دنبال سکونت در سایر نقاط شهر هستند.

وی افزود: مبلغ مساعدت به کسانی که در این شهر سکونت کرده اند، 9 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است. همچنین مقرر شده است که شهرداری اهواز مبلغی به خانوارهایی که منازل آنها تخریب شده تحت عنوان مساعدت و یا خسارت اعیان پرداخت کند.

افراسیاب حبیبی قائم‌مقام شهرداری منطقه ۷ اهواز در این جلسه، اظهار کرد: تعداد ۳۵ خانوار منبع آب که مقرر شد به شهرک رامین منتقل شوند همچنان بلاتکلیف هستند و ساکن نشدند و ۱۵ خانوار تعیین تکلیف شدند که 9 خانوار ساکن شدند و 6 خانوار مبلغ موردنظر پرداخت شد ولی هنوز ساکن نشدند.

وی افزود: ۹ واحد مسکونی دیگر در منبع آب وضعیتی به‌مراتب بحرانی‌تر از  موارد قبلی دارند و در چند روز گذشته یک واحد مسکونی در منطقه ریزش کرد که باید علاوه بر ۵۵ خانوار موردنظر برای این 9 واحد نیز تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه در خصوص لایحه ترک تشریفات مناقصه واگذاری قرارداد اجرای خط کشی محوری در سطح شهر به شرکت جزیره خضرا و لایحه ترک تشریفات مناقصه واگذاری قرارداد ترمیم بازسازی نصب تجهیزات و علائم هشداردهنده گاردریل پل نورد در منطقه 5 به شرکت پارسیان توسن راه ایرانیان، بنا بر تصمیم اعضای شورا تا 500 میلیون تومان به شهردار تفویض اختیار داده شد تا قرارداد را منعقد کند. بنابراین این دو لایحه با دستور شهردار انجام خواهد شد.

در این جلسه لایحه  اصلاح ردیف بودجه سال 97 بر اساس جدول نیز به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه جا به جایی ردیف بودجه جهت انتقال 55 حانوار ساکن محله منبع آب به تصویب اعضای شورا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار