فولادی‌ها به سایپا هم باختند تا افشین قطبی در تعداد باخت هت‌تریک کند.
کد خبر: ۷۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 12 March 2019

محمدرضا شکوهی؛ ۱- پرسپولیس؛ ناکام در کلین‌شیت مقابل نساجی
تساوی و یک امتیازی که پرسپولیس در قائمشهر و مقابل نساجی گرفت، هر چند آن‌ها را همچنان صدرنشین باقی نگه داشت، ولی یک آمار منفی را به ضرر سرخپوشان تهران در لیگ هجدهم ثبت کرد. نکته‌ای که مربوط به گل خورده شاگردان برانکو مقابل این تیم تازه لیگ برتری است و طی آن پرسپولیسی‌ها هم در بازی رفت و هم برگشت گل خورده و نتوانستند کلین‌شیت کنند.
۲- سپاهان اصفهان؛ ۴ امتیاز کی‌روش مقابل پارس جنوبی
گل دقیقه ۲+۴۵ کی‌روش استنلی مقابل پارس جنوبی نه تنها باعث شد سپاهان ۳ امتیاز مقابل این تیم بگیرد بلکه این گل کی‌روش خاطره گلی که او در دور رفت به ثمر رسانده بود را زنده کرد. در آن دیدار و با گلزنی کی‌روش، بازی ۲-۲ به پایان رسید. با این حساب کی‌روش با این ۲ گل زده‌اش ۴ امتیاز سپاهان مقابل پارس جنوبی را به تنهایی رقم زده است.
۳- استقلال؛ رسیدن به عدد مورد علاقه
ماه اسفند برای استقلال بسیار خوش‌یمن بود و آبی‌های محبوب پایتخت توانستند در ۴ دیداری که در این ماه و در چارچوب لیگ برتر انجام دادند، ۴ پیروزی به دست بیاورند و البته نکته جالب درباره این ۴ پیروزی این بود که هر ۴ تای آن‌ها پیاپی و به ترتیب برابر پارس جنوبی، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان به دست آمده است.
از هت‌تریک قطبی تا ۴ امتیاز کی‌روش
۴- تراکتورسازی تبریز؛ برادرکشی در شهرآورد
با توجه به صحبت‌هایی که از قبل در رابطه با این بازی وجود داشت، می‌شد پیش‌بینی یک بازی پرحاشیه را از این مسابقه داشت، ولی در نهایت این تراکتورسازی بود که با زدن ۲ گل توانست امتیاز خود را به عدد ۴۰ و فاصله‌اش با صدرنشین را تنها به ۲ امتیاز برساند. اتفاقی که برادرکشی در شهرآورد تبریز به حساب می‌آمد و برای دومین بار به سود پرشور‌ها تکرار شد.
۵- پدیده شهر خودرو؛ دومین باخت در دور برگشت
هفته بیست و یکم برای پدیده بسیار بدیمن بود و این تیم چهارمین شکست فصل خودش را این‌بار مقابل ذوب‌آهن متحمل شد، اتفاقی که ضمن پنجم شدن پدیده باعث شد تعداد شکست‌های این تیم در این ۶ هفته دور برگشت با تعداد باخت‌های آن‌ها در دور رفت برابر شود و این یعنی نماینده مشهد کمی زودتر از قبل با شکست خو گرفته است.
۶- پارس جنوبی جم؛ طلسم ۲۷۰ دقیقه گل‌نزنی
باخت یک بر صفر پارس جنوبی مقابل سپاهان اصفهان سبب شد رکورد گل‌نزنی شاگردان مهدی تارتار به ۳ مسابقه پیاپی برسد. این تیم در هفته‌های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم به ترتیب در بازی مقابل تیم‌های استقلال، سایپا و سپاهان در گلزنی ناکام بود تا این آمار ناامیدکننده را از خود به‌جای بگذارد.
۷- فولاد خوزستان؛ هت‌تریک قطبی
هفته به هفته شروع خوب قطبی با فولاد بیشتر از خاطره‌ها پاک می‌شود و دلیل اصلی آن هم شکست‌های پیاپی است که این تیم متحمل می‌شود. فولادی‌ها در هفته بیست و یکم به سایپا باختند تا سومین باخت پیاپی این تیم رقم بخورد و بدین ترتیب قطبی در شکست هت‌تریک کرد. قطبی و تیمش قبل از این شکست، در هفته‌های نوزدهم و بیستم به نساجی و استقلال باخته بودند.
از هت‌تریک قطبی تا ۴ امتیاز کی‌روش
۸- نساجی مازندران؛ باز هم گلزنی
یکی از ویژگی‌های بارز تیم نساجی در دور برگشت این است که در فلسفه بازی آن‌ها گلزنی و رسیدن به گل جا افتاده است و برای بازیکنان و کادر فنی این تیم فرقی ندارد جلوی چه تیمی بازی می‌کنند و در این نوع بازی آن‌ها برای رسیدن به گل و شادی هواداران‌شان ارزش قائل هستند و البته برای آن‌ها فرقی ندارد جلوی یک تیم قعرنشین بازی می‌کنند یا صدرنشین لیگ و به همین دلیل شاهد گلزنی این تیم در هفته بیست و یکم مقابل پرسپولیس بودیم تا رکورد ۵ بازی متوالی گلزنی برای آن‌ها به دست بیاید.
۹- سایپا؛ پاره کردن نوار تساوی‌ها
بعد از ۳ بازی متوالی که سایپا با تساوی میدان را ترک می‌کرد، بالاخره این تیم نتیجه‌ای به غیر از مساوی را به دست آورد و توانست اولین برد خود در دور برگشت را جشن بگیرد. شاگردان علی دایی که در هفته بیست و یکم لیگ، نوزدهمین بازی خود را انجام می‌دادند، توانستند بالاخره طعم برد در دور برگشت را با پیروزی یک بر صفری که مقابل فولاد کسب کردند، بچشند و نوار تساوی‌هایشان را پاره کنند.
۱۰- پیکان؛ هفتمین امتیاز بعد از ۸ شکست متوالی
گویا روز‌های بد پیکان در حال تمام شدن است و شاگردان فرکی این ادعا را با توجه به کسب هفتمین امتیازشان در ۳ بازی اخیرشان ثابت کرده‌اند. این تیم تا قبل از کسب این ۷ امتیاز و در این ۳ بازی آمار ناامیدکننده ۸ شکست متوالی در ۸ بازی را ثبت کرده بود و فقط می‌باخت که حالا طی این ۳ هفته عملکرد آن‌ها کاملاً متفاوت شده است.
۱۱- ماشین‌سازی تبریز؛ ۴۰ درصد شکست‌ها در شهرآورد
باخت دوباره به تراکتورسازی سبب شد ماشین‌سازان تبریزی دومین شکست خودشان مقابل پرشور‌ها را در لیگ هجدهم تجربه کنند. اتفاقی که با توجه به ثبت ۵ شکست طی ۲۱ هفته‌ای که آن‌ها تا الان بازی کرده‌اند، آمار ۴۰ درصدی باخت از مجموع شکست‌های آن‌ها را در شهرآورد تبریز نشان می‌دهد و به زبان ساده‌تر یعنی ۴۰ درصد از کل باخت‌های ماشین‌سازی فقط برابر تراکتورسازی بوده است.
۱۲- صنعت نفت آبادان؛ دوباره رکورددار شدن
بعد از آن که در هفته گذشته صنعت نفت آبادان به پرسپولیس باخت، آن‌ها دوباره در این هفته به روند قبلی‌شان بازگشتند و طبق انتظار میدان را با تساوی ترک کردند تا در مجموع و با توجه به شکست ماشین‌سازی تبریز به تنهایی رکورددار تعداد تساوی تا به اینجای لیگ شوند. برزیلی‌های آبادان در حال حاضر ۱۴ تساوی دارند و به این ترتیب آن‌ها دقیقاً در دو سوم مسابقات‌شان با تساوی میدان را ترک کرده‌اند.
۱۳- ذوب‌آهن اصفهان؛ در آغوش کشیدن برد بعد از ۱۳ هفته
بالاخره بعد از ۱۳ هفته سبزپوشان اصفهانی طعم برد در لیگ هجدهم را چشیدند. اتفاقی که با توجه به پیروزی یک بر صفر آن‌ها مقابل تیم مدعی پدیده شهر خودرو رقم خورد تا فعلاً دنیا به کام شاگردان منصوریان باشد. لازم به یادآوری است که نماینده اصفهان قبل از این برد، در هفته پنجم آخرین پیروزی‌اش را به دست آورده بود.
۱۴- نفت مسجدسلیمان؛ ناکام برابر استقلال
باخت یک بر صفر مقابل استقلال تهران و در دیدار برگشت سبب شد نفت مسجدسلیمان تازه لیگ برتری شده مقابل استقلال تهران در شکست خوردن دبل کند و رفت و برگشت به آبی‌های محبوب پایتخت ببازد. این تیم در دور رفت هم ۲ بر یک مغلوب استقلال شده بود تا مقابل شاگردان شفر کاملاً ناکام به نظر برسد.
۱۵- سپیدرود رشت؛ تساوی، سهم یک‌سومی رشتی‌ها در لیگ
هفتمین تساوی فصل سپیدرود در هفته بیست و یکم و مقابل صنعت نفت آبادان رقم خورد تا بدین ترتیب سهم نماینده رشت از نتیجه تساوی، دقیقاً یک‌سوم از کل نتایج آن‌ها باشد و به عبارت ساده‌تر یعنی از هر ۳ بازی یکی از بازی‌های سپیدرود با تساوی به پایان رسیده است.
۱۶- استقلال خوزستان؛ اولین شکست بعد از کسب ۴ امتیاز
در ۲ بازی قبل تیم استقلال خوزستان ۴ امتیاز گرفته بود و حسابی روی دور بود و حالا در هفته بیست و یکم با توجه به شکست یک بر صفر مقابل پیکان آن هم در اهواز، دوباره استقلال خوزستان به عنوان نامزد اصلی سقوط خودش را معرفی کرد و شانس بقای آن‌ها باز هم کاهش پیدا کرد.
منبع: خبرورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار