معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: باتوجه به بارندگی‎های خوب در سطح خوزستان در سال جاری و سرسبز شدن سراسر استان به دلیل این بارندگی‎ها، پیش‎بینی ما این است که درصد مسافران نوروزی در عید 98، افزایش چشم‎گیری نسبت به سال قبل داشته باشد. 
کد خبر: ۷۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 11 March 2019

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، بعدازظهر امروز و با حضور جمعی از فرمانداران خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ علی‌حسین  حسین‎زاده در  این جلسه با بیان این‎که در هر شهرستان، فرمانداری و  و در هر استان، استاندار پاسخگوی مشکلات و کاستی‎ها است، نظارت بر قیمت‎ها و فروش اجناس را از فرمانداران با توجه به نزدیکی به پایان سال خواستار شد و افزود: اگرچه نظارت به تنهایی جوابگو نیست اما حداقل کاری است که در این شرایط سخت اقتصادی به لحاظ شرعی و قانونی باید انجام شود. 
  
او بیان کرد: باتوجه به بارندگی‎های خوب در سطح خوزستان در سال جاری و سرسبز شدن سراسر استان به دلیل این بارندگی‎ها، پیش‎بینی ما این است که درصد مسافران نوروزی در عید 98، افزایش چشم‎گیری نسبت به سال قبل داشته باشد. 
  
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تأکید بر انجام نظافت و پاکسازی شهرستان‎های استان ادامه داد: باتوجه به گرانی‎های موجود و این‎که تعداد سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده است، این انتظار می‎رود که تعداد سفرهای داخلی افزایش پیدا کند و استان خوزستان نیز سهم بالایی از این افزایش داشته باشد؛ بنابراین باید اهتمام ویژه‎ای درخصوص نظافت شهرستان صورت گیرد. 
  
وی با بیان این‎که بعضاً وجود معتادان متجاهر چهره شهر را زننده می‎کند افزود: این موضوع به ویژه در اندیمشک، آبادان، اهواز و خرمشهر که شهرستان‎های ورودی استان محسوب می‌شوند باید جدی گرفته و مرتفع شود. . 
  
حسین‌زاده موضوع بهداشت در رستوران‎ها و مراکز اقامتی و نیز اسکان مناسب مسافران و گردشگران نوروزی را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید رعایت و جدی گرفته شود. 
  
او بر وجود نیروهای کشیک در ساختمان فرمانداری‎ها در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: هر فرد غریبه‎ای که وارد هریک از شهرستان‎های استان شود چنانچه با مشکلی مواجه شود، علی‎رغم وجود مکان‎ها و مراکز مختلف به فرمانداری رجوع می‎کند چراکه این ارگان را مسئول شهرستان می‎داند؛ بنابراین نیاز است تا در ایام تعطیلات و شب‎ها، نیروهای کشیک در فرمانداری‎ها مستقر باشند. 
  
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‎که در زمان بحران و مشکلات اقتصادی، رخداد برخی آسیب‎ها از جمله سرقت‎های جزء افزایش پیدا می‎کند افزود: نیاز است فرمانداران و اعضای شورای تأمین در شهرستان‎ها امنیت لازم در این خصوص را اعمال کنند تا مسافران و گردشگران ورودی به استان با مشکل خاصی روبرو نشوند. 
  
وی از تلاش برای راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری استان توسط معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 98 خبر داد و عنوان کرد: اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است. این اپلیکیشن کمک خواهد تا هر گردشگری که وارد استان می‎شود با دانلود این برنامه، حداقل اطلاعات در خصوص مکان‎ها و جاذبه‎های گردشگری را کسب کند.
 
حسین پنبه دانه پور، فرماندار شوشتر نیز اظهار کرد: 3 اثر ثبت جهانی در استان خوزستان داریم  اما در حال حاضر ساعات ماندگاری گردشگری این 3اثر در استان چگونه سیاست‌گذاری می‌شود؟ شما اقتصاد گردشگری را در این 3اثر چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جاده‌ها خط‌کشی می‌شود، مدارس ساخته می‌شود اما اقتصاد گردشگری برای این 3شهر برنامه‌ریزی نشده است و فقدان سیاست‌گذاری برای اقتصاد گردشگری مشهود است که باید به سمت الگوسازی و پیاده کردن اقتصاد گردشگری پیش برویم.

وی افزود: برای هرکدام از شهرستان‌ها می‌توانیم اقتصاد گردشگری را رقم بزنیم و  آن‌ها را عملی کنیم اما این سؤال پیش می‌آید که سازمان میراث فرهنگی کشور چه برنامه‌ای برای استان خوزستان دارد؟ وقتی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از پایتخت سازه‌های آبی که ثبت جهانی هم شده است دیدن نکرده است چگونه توقع ایجاد اقتصاد گردشگری را داشته باشیم؟

در ادامه سید حکمت‌الله موسوی اظهار کرد : چاپ بروشور، کاتالوگ و اقلام تبلیغاتی معرفی استان نیز همانند سال‌های قبل در دستورکار اداره‌کل میراث فرهنگی استان وجود دارد و این اقلام چاپ و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت. 
  
وی با اشاره به پخش برنامه ‌زنده تحویل سال نو از شبکه خوزستان افزود: طی هماهنگی‌های صورت ‎گرفته با سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، برنامه تحویل سال این شبکه با حضور مهمانان ویژه به صورت زنده از محل ساختمان زیبا و ثبت ملی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان روی آنتن خواهد رفت. 
  
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان  اضافه کرد: این در حالی خواهد بود که که در روزهای بعد از تحویل سال نیز حداقل دو ساعت برنامه زنده از این محل روی آنتن خواهد رفت. 
  
موسوی از اعزام تصویربرداران و گزارشگران به شهرستان‌های مختلف استان در ایام نوروز و ضبط تصاویری از جاذبه‎های گردشگری استان به منظور انعکاس در رسانه ملی و نیز برپایی نمایشگاه‌ صنایع دستی و گردشگری در محل پایانه‎های مرزی و یادمان‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی برای ایام نوروز خبر داد. 
  
همچنین در این جلسه مقرر شد در موضوع درمان، مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان‎های استان طی ایام نوروز در آماده‌باش کامل باشند و بخش خصوصی نیز به عنوان پشتیبان در کنار بخش دولتی باشد. همچنین در این جلسه مصوب شد، موضوع بهداشت محیط، نظارت بر اماکن توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و مبارزه با بیماری‎ها با جدیت دنبال شود و کمیته نظارت بر تنظیم بازار نیز موضوع فروش و قیمت‎ها را در ایام نوروز و تعطیلات نظارت کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار