شهردار خرمشهر:
شهردار خرمشهر گفت: در تغییرات اعمال‌شده در عوارض شهرداری، عوارض افزایشی برای مناطق محروم و حاشیه‌ای خرمشهر در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۷۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 11 March 2019

داوود دارابی در جلسه شورای شهر خرمشهر، اظهار کرد: در خرمشهر ۱۷ بلوک تعریف‌شده که طرح پیشنهادی از بلوک هفت اعمال می‌شود و مناطق محروم و حاشیه‌ای در این طرح افزایش میزان عوارض ابلاغی از سوی دارایی دیده نمی‌شوند.

بحث تغییر در میزان پروانه‌های ساخت‌وساز که طبق طرح پیشنهادی شهرداری خرمشهر برای مناطق مختلف با درصدهای مختلف دیده است از مهم‌ترین موضوعات موردبحث در این جلسه شورای شهر بود، دو دسته کردن شهر از لحاظ میزان وجه دریافتی و همچنین کاهش تقاضا برای ساخت‌وساز در برخی مناطق که مشمول افزایش میزان عوارض و مبلغ پروانه ساخت می‌شود از جمله اشکالات وارد شده به این طرح است.

شهردار خرمشهر در این رابطه اظهار کرد: خرمشهر به دلیل سابقه تاریخی و درگیری مستقیم در جنگ هشت‌ساله تحمیلی، شرایطی متفاوت از تمام کشور دارد و مردم این شهر این انتظار را از حاکمیت دارند که در ساخت منازلشان که در جریان جنگ آسیب دیدند ورود کند و خود متحمل هزینه نشوند اما در مقابل برای شهرداری خرمشهر اعتباراتی خاص برای صدور پروانه دیده نشده است و بودجه شهرداری خرمشهر همچون شهرداری‌ها شهرهای دیگر لحاظ می‌شود.

دارابی در ادامه به تشریح جزئیات طرح بودجه پیشنهادی پرداخت و گفت: بنا به نظر کارشناسان شهرداری خرمشهر دفترچه‌های عوارض این شهرداری طی سال‌های مختلف تغییر نکرده است، دفترچه عوارض پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۸ نیز نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی نداشته اما در چند مورد مشورت گرفته شد و برخی موارد که در دفترچه قبلی لحاظ نشده بود در دفترچه عوارض ۹۸ لحاظ شده است.

وی افزود: عوارض فروش تراکم در دفترچه عوارض گذشته دیده نشده بود که در این دفترچه برای افزایش تراکم بناهایی که بیش از ظرفیت تعریف‌شده اقدام به افزایش تراکم کرده‌اند، عوارضی در نظر گرفته‌شده است.

دارابی متذکر شد: میزان عوارض به‌گونه‌ای برآورد شده که مانع ساخت‌وساز نباشد و تنها به این مورد قانونی مغفول مانده هویت ببخشد.

عوارض بر تغییر کاربری دیگر مورد افزایشی دیده‌شده در بودجه پیشنهادی ۹۸ است، شهردار خرمشهر در این رابطه توضیح داد: هیچ‌کس حق تغییر کاربری اراضی را ندارد اما در مواردی همچون قرار گرفتن فضای سبز در میان واحدهای تجاری می‌توان با نظر گروه مجوز تغییر کاربری را صادر کرد برای این نوع موارد، عوارض معادل ۲۰ درصد کل مبلغ در نظر گرفته‌شده است.

وی به عوارض بر تغییر کاربری به‌عنوان دیگر مورد افزایش عوارض پیش‌بینی‌شده در بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای تغییر کاربری زمین‌ها مثلاً احداث وسایل بازی کودک در پارک‌ها باوجود در اختیار قرار دادن مساحت قابل‌توجهی از زمین، رقمی که برای شهرداری تعریف‌شده است تنها ۲۰۰ هزار تومان در ماه است که در موارد این‌چنینی نیز باید تجدیدنظر شود.

 

منبع: مهر

برچسب ها: شهرداری خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار