فرمانده مرزبانی خوزستان خبر داد:
فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف ۱۵۰ قطعه پرنده زینتی توسط مرزبانان این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 11 March 2019

سردار عبداله نظرپور اظهار کرد: مأموران هنگ مرزی خرمشهر با کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران هنگ مرزی خرمشهر با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری قاچاقچی و کشف ۱۵۰ قطعه پرنده زینتی از نوع «مرغ عشق» شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه تصریح کرد: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری باید از طریق مبادی قانونی انجام شود چون قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

سردار نظرپور عنوان کرد: در نیمه دوم سال جاری بیش از هشت هزار پرنده زینتی کمیاب از نوع بلبل خرمایی، طوطی، کاسکو و مرغ عشق توسط مرزبانان خوزستان کشف و به آغوش زیست بوم خوزستان بازگشتند.

وی در پایان با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را قریب به ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که به همراه متهم مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار