مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در دیدار با نمایندگان ادیان و مذاهب استان ضمن تاکید بر این مطلب که تمام ادیان جزو ادیان الهی هستند اظهار کرد: پیوند میان ادیان و مذاهب با تاریخ ایران باستان یک پیوند ناگسستنی است.
کد خبر: ۷۲۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 09 March 2019

محمد جوروند در نشستی صمیمی با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب استان خوزستان اظهار کرد: تمام ادیان جزو ادیان الهی هستند و مانند تفاوت‌های تمام جهان هستی تفاوت‌هایی نیز میان این ادیان وجود دارد.

وی افزود: وقتی به ادیان و مذاهب مختلف نگاهی بکنیم می‌بینیم که این ادیان الهی مشترکات زیادی با هم دارند از جمله اعتقاد به وحدانیت خداوند، اعتقاد به نیکی و بدی و اینکه همه ما معتقد به حیات پس از مرگ و پاسخگویی نسبت به اعمال خود در پیشگاه خداوند متعال هستیم و اینها مشترکاتی هستند که تمام ادیان الهی را با هم پیوند می‌دهند.

جوروند با اشاره به نقطه اشتراک دیگری که میان ادیان مختلف وجود دارد تصریح کرد: از دیگر مشترکات مهمی که میان ادیان و مذاهب مختلف وجود دارد می‌توان به ایران و سرزمینی که در آن زندگی می‌کنیم اشاره کرد که این بزرگترین نقطه اشتراک تمام ادیان در کشور است و ما باید تلاش کنیم پرچم مقدس ایران را آنچنان برافراشته کنیم که تمام مردم فارغ از دین و مذهبشان در زیر این پرچم مقدس قرار گیرند.

وی ضمن اشاره به شهدای ادیان و مذاهب مختلف در هشت سال دفاع مقدس افزود: شهدایی که ادیان و مذاهب مختلف در هشت سال دفاع مقدس تقدیم این انقلاب کردند بیانگر این مطلب است که همه مردم ایران فارغ از نوع دین و مذهبشان با همه وجود در راه دفاع از این مرز و بوم ایستاده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین یادآور شد: انقلاب اسلامی در این سالها توانسته است همه ادیان و مذاهب را در آغوش بگیرد و انشاالله در چهله دوم انقلاب نیز این ارتباط عمیقتر خواهد شد و در سایه ایران اسلامی همه ادیان و مذاهب بتوانند در عرصه‌های مختلف فعال‌تر شوند و همه ما فارغ از دین و مذهب، حفظ تمامیت ارضی ایران را مد نظر قرار دهیم.

جوروند ضمن اشاره به ارتباط خوبی و ارزشمندی که میان ادیان و مذاهب استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان وجود دارد عنوان کرد: در زمینه مطالباتی که نمایندگان ادیان داشتند پیگیری‌هایی انجام شده است که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر تاکید کرد و گفت: امیدوارم در آینده این جلسات به صورت منظم و با حضور نمایندگان مذاهب و ادیان به صورت جداگانه برگزار شود.

در پایان نمایندگان ادیان و مذاهب استان نیز به بیان مشکلات، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار