مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر کمک های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان در استان قزوین با رقم ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان در ماه، از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۷۲۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 09 March 2019

کمک حامیان قزوینی به ایتام، بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش تابناک قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین گفت: در حال حاضر در استان قزوین ۴۰۰ هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و ۲۷۵ هزار نفری داریم که از این میزان ۱۷۰ هزار خانوار در قالب مشترک صنادیق صدقات و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد ارتباط مستمر دارند.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۷۰۰ یتیم در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند که حامیان به طور مستمر کمک های خود را به آنها اهداء می کنند البته در حال حاضر کمک ‌های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان در استان قزوین با رقم ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان در ماه، از میانگین کشوری بالاتر است.

مومنی گفت: تاکنون در استان قزوین ۲۵ مرکز نیکوکاری به دست مردم ایجاد شده که امیدواریم با فعالیت بیشتر این مراکز، کار رسیدگی به محرومان هرچه بیشتر به مردم واگذار شود و در برخی مناطق کار جمع آوری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف در حوزه مسکن عنوان کرد: یکی از اقدامات برای توانمند سازی مددجویان، رفع دغدغه مسکن است از این رو طی سال گذشته و سال جاری سه هزار و ۵۰۰ مورد خدمات مسکن، اعم از تعمیر و احداث و بهسازی مسکن مددجویی در استان قزوین انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: تلاش می کنیم تا با همکاری استانداری، سپاه استان و بسیج سازندگی استان در زمینه نهضت مسکن روستایی کار ساخت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی را در سال ۹۸ آغاز کنیم تا بستر زندگی شایسته تری را برای مددجویان مناطق روستایی فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: طی سال جاری ۹ هزار جهیزیه به دختران در شرف ازدواج اهداء شده است و از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان نیز به شش هزار مددجو و نیازمند وام کارگشایی از سه تا پنج میلیون تومان به صورت قرض الحسنه واقعی پرداخت شده است.

مومنی یادآورشد: مردم استان قزوین در عرصه های مختلف مشارکت اجتماعی خوبی دارند که خوشبختانه در زمینه کار نیکوکاری نیز این مشارکت را شاهد هستیم به طوری که طی سال جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۵ درصدی را در مشارکت مردمی در مجموع طرح های مختلف شاهد هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار