رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان (صمت) گفت: وجود معضل قاچاق در مرزهای خوزستان، فعالیت اقتصادی تعاونی های مرزنشین این استان را دچار اختلال کرده است.
کد خبر: ۷۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 09 March 2019

عبدالکریم مزیدی فر در نشست مبادلات مرزی که به منظور بررسی مشکلات مرزنشینان و تعاونی های مرزی در سالن اجتماعات سازمان صمت خوزستان در اهواز بیان کرد: با وجود مشکلی به نام قاچاق در مناطق مرزی از روستاییان و تعاونی های مرزنشین خواستاریم که به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند و از امتیازهایی که برای روستاییان در امر صادرات و اردات تعیین شده استفاده کنند.

وی گفت: تعاونی های روستایی به بحث واردات و صادرات قوی تر از گذشته ورود کنند و از امتیازاتی همچون معافیت مالیات صادرات تعاونی های مرزنشین استفاده کنند.

مزیدی فر ادامه داد: تعاونی های مرزنشین با ارزی ناشی از صادرات، واردات را انجام دهند تا در بخش ارز با مشکلی روبه رو نشوند.

رییس اداره بازرگانی خارجی صمت خوزستان با اشاره به اینکه تعاونی های مرزنشین با اتاق تعاون برای حل مشکلات خود ارتباط موثر داشته باشند بیان کرد: این سازمان بازرگانانی را در کشورهای دیگر همچون عراق، قطر و عمان دارد که واسطه ای برای حل مشکل فعالان حوزه صادرات و واردات هستند و تعاونی های مرزنشین می توانند از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.

یکی از مرزنشینان حاضر در جلسه با اشاره به مشکلات عمده تعاونی های مرزنشین بیان کرد: این تعاونی ها باید با ارز 140 هزار ریالی صادرات و واردات را انجام دهند که این موضوع مانع رونق این حوزه شده است.

احمد فلاحی گفت: برای رونق صادرات و واردات در این تعاونی ها لازم است که ارز 42 هزار ریالی به این تعاونی ها داده شود؛ تعاونی های مرزنشین امکان رقابت با تاجرهای اقتصادی در بحث صادرات و واردات را ندارند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار