امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: انتظار از رئیس جدید قوه قضائیه برخورد قاطع با مفسدانی که زیر هر لوایی و عبایی قرار گرفته اند، است.
کد خبر: ۷۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 08 March 2019
آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۷ اسفند ماه در اهواز با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، اظهارکرد: این ماه در روایات به عنوان ماه خدا و خلق رحمت خداوند به طور ویژه بر بندگان نامیده شده است.
 
به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: جوانان به برنامه عملی تهذیب و برنامه‌های سیر و سلوک سالم نیازمند هستند، چون این برنامه‌ها بسیار حساس هستند و ممکن است که جوانان در دام عرفان های کاذب دچار شوند. در حدیثی به نقل از رسول خدا(ص) آمده که «خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای گزارده که در ماه رجب از سر شب تا صبح ندا می‌دهد خوشا به حال آنانی که اهل ذکر و تسبیح گوی حق و گوش به فرمان خدا هستند.» خداوند درباره این ماه می‌فرماید که هرکس با من همنشینی کند با او همنشینی می‌کنم یعنی خداوند عنایت ویژه ای نسبت به نمازگزاران و اطاعت کنندگان دارد.
 
حیدری عنوان کرد: ماه رجب ماه اعتکاف است که همه به ویژه جوانان باید از آن استفاده کنند. اگر کسی نمی‌تواند در مسجد معتکف شود در خانه روزه بگیرد و ان شالله از این موضوع غفلت نکنیم.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سالروز عملیات خیبر که در آن سردار همت به شهادت رسید، گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد است که برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شد. ۲۰ اسفند روز راهیان نور که برنامه جذاب و تحول سازی است تا جوانان با فرهنگ دفاع مقدس به طور ملموس آشنایی پیدا کنند. سالانه ۶ تا ۷ میلیون از سراسر کشور به مناطق جنگی می روند که باید از دست اندر کاران این حرکت قدردانی شود. همچنین در ماه اسفند سالروز شهادت ابن سکیت دورقی از شیعیان مخلص است که به دستور متوکل عباسی زبانش را به خاطر عرض ادب به امام حسین(ع) بریدند. همچنین ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید است که خدمتگزار خانواده های شهدا و جانبازان از اول انقلاب بوده است.
 
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه یک مانیفست انقلاب برای چهل سال آینده است که در آن مقام معظم رهبری نگاهی به گذشته داشتند و در پرتو این گذشته درخشان گام دوم انقلاب را تبیین کردند؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند پیمودن راه در گام دوم آسان تر از گام اول است و همه راه آن مملو از پیروزی و موفقیت و تسلط بر منطقه و بلکه جهان است و نابودی اسرائیل همانطور که رهبر انقلاب پیش بینی کردند در همین گام دوم انقلاب رخ می‌دهد.
 
حیدری با اشاره به انتصاب ریاست قوه قضاییه آن را یکی از اقدامات گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب دانست و افزود: امیدواریم آیت‌الله رئیسی با پیاده کردن مفاد گام دوم انقلاب با کمک جوانان انقلابی و فاضل و مشورت قضات باتجربه موفق باشند. همچنین از آیت‌الله لاریجانی هم تقدیر می‌کنیم چراکه اقدامات خوبی در مبارزه با فساد داشتند.
 
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مردم ما انتظار دارند که بیشتر از این فاسدان از زیر هر عبا و لوایی بیرون بیایند و سزای عملشان را ببینند.
 
وی به مهمترین رویدادهای اقتصادی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در زمینه شعار سال انجام شد اما ناقص است بعضی از دولتمردان از بن دندان به این شعار معتقد نبودند و برخی از مردم هم نسبت به آن آگاهی لازم را نداشتند. راه رهایی از تنگناهای اقتصادی عمل به همین شعار است. این مساله همیشگی است و سالهای آینده باید دنبال شود.
 
حیدری بیان کرد: آشفتگی که در بازار ایجاد شده و گران شدن اجناس به دنبال بلبشویی است که در نرخ ارز رخ داد. البته تغییر نرخ ارز در پی عمدتا بی تدبیری مسئولان اقتصادی مثل بانک مرکزی ایجاد شد که به صورت جاهلانه اگر نگوییم خائنانه، ۱۸ میلیارد دلار دست افراد غارتگر قرار دادند و مسئله بازار ارز و سکه ایجاد شد. اینها را باید پای میز محاکمه کشاند نه اینکه فقط جابجا شوند؛ ملت به این مقدار اکتفا نمی‌کند و کسانی که باعث گرانی بازار شدند باید به اشد مجازات برسند. تنها راه حل آشفتگی‌های بازار و این بی‌تدبیری‌ها سپردن مسوولیت‌ها به دست نیروهای جوان انقلابی است. در زمینه مسائل اقتصادی اگر کشور حرفی برای گفتن داشته باشد به دلیل کار نیروهای جوان انقلابی است مثل طرح پانصد و پنجاه هکتاری رهبر انقلاب در خوزستان که فاز اول آن به بهره برداری رسید و فاز دوم آن هم با عنایت رهبر و تلاش مسوولان آغاز می‌شود.
 
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: انگلیس، حزب الله لبنان را در لیست تروریسم قرار داده است؛ این یکی از اتفاقات مضحکه‌ تاریخ است. در حالی که منافقین که دستشان به خون ۱۸ هزار ایرانی آلوده است آزادانه فعالیت می‌کنند حزب‌الله در لیست تروریست‌ها قرار می‌گیرد. این اتفاق باید برای دولتمردان ما درس عبرت باشد که نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد.
 
وی با یادی از مرحوم آیت‌الله مروج به عنوان پدر شهید و عالم خوزستانی، عنوان کرد: در اینجا باید از آیت‌الله جزایری تجلیل کنیم چون ایشان انسانی است فداکار و خدوم. ایشان مشعل دار انقلاب و پدر معنوی همه انقلابیون خوزستان بودند و هستند. تاسیس حوزه علمیه از یادگارهای ایشان است که ان شاءالله تحت نظر ایشان همچنان به خدمت بپردازد.
 
حیدری تصریح کرد: مردم خوزستان به واسطه حادثه تروریستی ۳۱ شهریور از وزارت ارتباطات برای استفاده از فضای مجازی شکایت کردند که الان در دادستانی در حال رسیدگی است اما وزیر ارتباطات به جای اینکه از مردم عذرخواهی کند از باب مطالبه گری گفته که علما هم از فضای مجازی استفاده می کنند. اصلا اینجا بحث قطع فضای مجازی نیست، کسی نگفته فضای مجازی قطع شود بلکه باید مرزبانی شود. تلگرام الان دست دشمن است و برای ایجاد اختلال سیاسی، امنیتی، اخلاقی فعالیت می کند. نظر ما این است که فضای مجازی بايد قوی باشد و در اداره آن نیروهای جوان انقلابی ورود پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار