کد خبر: ۷۲۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 07 March 2019

 

روزنامه سازندگی نوشت: روحانی از ۱۰ تا ۲۰ نفر که به جای یک ملت تصمیم می‌گیرند سخن گفت و آملی‌لاریجانی جواب داد که این حرف غیرحقوقی و توهین به مجمع است که رئیس‌جمهور خود عضو آن است. حالا واعظی می‌گوید مخاطب روحانی نه آملی‌لاریجانی یا مجمع که اعضای هیئت عالی نظارت است، گرچه رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه اختصاصی با سازندگی نامی از محسن رضایی نمی‌برد اما به نظر می‌رسد مخاطب او دبیر مجمع باشد.

واعظی یادآور شد آنچه چند روز پیش رئیس‌جمهوری مبنی بر این که «نمی‌شود کشور را به دست ده یا بیست نفر داد و گفت هر تصمیمی گرفتند ما تابع آن هستیم» گفت، خطابش به اعضای هیات عالی نظارت مجمع است. زیرا در هنگامه‌ای که رئیس سابق آن مرحوم آیت‌الله شاهرودی در بستر بیماری بود و نمی‌توانست در مجمع حاضر شود، این هیات تشکیل شد و تصمیماتی برای لوایح مربوط به FATF گرفته شد که نظر اکثریت اعضای مجمع نبود. آقای روحانی که علیه اعضای مجمع تشخیص سخن نگفته او خود از بدو تشکیل مجمع، یکی از اعضای آن بود و می‌داند که اعضای آن بیست نفر نیستند و بیش از چهل نفرند. اما هیات عالی نظارت در دوره‌ی بیماری رئیس به برخی از مسائل ورود کرد و تصمیماتی گرفت که سخن رئیس‌جمهوری خطاب به آنها بود.

***

اسد را نیروی قدس به تهران آورد

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه نیروی قدس با دولت رفیق است، اظهار کرد: ما با دولت تفاوت دیدگاه بسیار داریم، اما بالاخره این دولت، دولت ماست؛ آبروی دولت آبروی ماست و با همه دولت باید کار کنیم و کار هم می‌کنیم.

جانشین فرمانده قدس: سلیمانی و ظریف با هم رفیق هستند/ «اسد» را نیروی قدس سپاه به تهران آورد/ روحانی مطلع بود

وی با بیان اینکه «آقای سلیمانی و آقای ظریف با هم رفیق هستند» افزود: آقای بشار اسد را نیروی قدس سپاه به تهران آورد و آنهایی که باید بدانند، می‌دانستند و آنهایی که نباید، نمی‌دانستند؛ بالاخره یک کار حساسی بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهوری مطلع بود و ظاهراً غفلتی انجام می‌شود و به آقای ظریف گفته نمی‌شود که اینها همه به خودشان (دولت) بر می‌گردد، اما دشمن می‌خواهد از همه اینها چیزی برای خود درست کند.

***

اخراج ۲ مامور سفارت هلند به دستور شورای عالی امنیت ملی

مدتی پیش ۲ مامور سفارت هلند از کشورمان اخراج شدند. روزنامه وطن امروز در این باره نوشت: «دستور اخراج ۲ مامور سفارت هلند در ایران توسط «شورای عالی امنیت ملی» گرفته و برای اجرا به محمدجواد ظریف ابلاغ شد. یعنی همانگونه که خود ظریف نیز گفته است؛ او صرفا این دستور را اجرا کرده. نکته دوم که بسیار قابل توجه نیز هست این است که اگر چه سفارت هلند مدعی است این ۲ اخراجی دیپلمات بوده‌اند و بهرام قاسمی نیز آن را تایید کرده است اما بررسی‌ها نشان داده است برخلاف خبر اولیه، این ۲ نفر، دیپلمات نبوده‌اند و «ماموران» سفارت هلند در تهران بوده‌اند. این ماجرا یعنی شفاف شدن ماجرای اخراج ۲ مامور سفارت هلند در تهران، باز هم نشان می‌دهد وزارت امور خارجه دولت حسن روحانی به یک دستگاه منفعل در قبال اقدامات ضدایرانی اروپایی‌ها تبدیل و اصطلاحا فلج شده است.»

ماجرای دستور شورای عالی امنیت ملی به ظریف

***

هنوز نمی‌دانیم اینستکس چگونه کار می‌کند

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: «اعضای برجام به دنبال ایده‌ها و مکانیزم‌هایی بودند که بتوانند خروج آمریکا را جبران کرده و راه حل‌هایی برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران داشته باشند. یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای پیش بینی شده در این موضوع، مکانیسم مالی اینستکس است که البته در ابتدای راه خودش است و ما هنوز نمی‌دانیم که این ساز و کار چگونه می‌تواند مشکل گشا باشد و چگونه کار می‌کند. نیاز است که جلسات کارشناسی مفصلی داشته باشیم.»

عراقچی: هنوز نمی‌دانیم اینستکس چطور کار می‌کند!

***

شکل‌گیری جبهه پایداری به روایت غفوری‌فرد

حسن غفوری‌فرد، نماینده مجلس هشتم درباره شکل‌گیری جبهه پایداری در مجلس هشتم به خبرآنلاین گفت: « جریان پایداری در مجلس هشتم و در دل همین جریان کلی اصولگرایی شکل گرفت که جلسات شان هم در دفتر آقای حسینیان برگزار می شد و همه برای ریاست آقای دکتر علی لاریجانی تلاش می کردند. منتهی یکی دو ماه بعد چون آن محوریت قوی وجود نداشت پایداری‌ها که بخشی از جریان احمدی نژاد بودند در مجلس هشتم از بقیه بدنه اصولگریان جدا شدند و اختلافاتی بروز کرد، فکر می کنم علت اصلی این بود که محوریت متفق علیه برای همه وجود نداشت، در عین حال بعید می دانم امروز کسانی باشند که جریان اصولگرایی را با نام جبهه پایداری بشناسند، اصولگرایی جریانی بسیار بزرگتر، ریشه دار تر از پایداری است و افرادی بسیار باسابقه تر و شناخته شده تر از جبهه پایداری است.»

***

عفو مرتضوی مختص او نبود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:رسانه‌های اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی آنان در شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌کنند که حکم شلاق سعید مرتضوی با عفو رهبری بخشیده شده است و می‌گویند او از رهبری عفو گرفته است.
به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گویا رهبر انقلاب اختصاصی و به شکل خاص شلاق مرتضوی را عفو کرده‌اند. در حالی که در ۲۲ بهمن سال جاری و مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه شرایط عفو هر ساله که همزمان با دهه فجر انجام می‌شد، به گزینه‌هایی بیشتری بسط پیدا کرد تا افراد بیشتری را شامل شود.

در همین راستا شرایط افرادی را که عفو رهبری شامل آن‌ها می‌شد، به قدری گسترش دادند که ۵۰ هزار نفر در بهمن ماه شامل عفو رهبری شدند. بدیهی است در هنگام تصمیم گیری برای عفو عمومی، این «شرایط» است که مورد بررسی و انتخاب قرار می‌گیرد و نه مصداق‌ها و افراد. حال در این میان وقتی یکی از شرایط عفو تمامی شلاق‌های تعزیری بوده، خودبه‌خود شامل مرتضوی هم شده است. آیا رواست اصلاح‌طلبان با دروغگویی عفو عمومی رهبر را صرفاً با یک مصداق بیان کنند و به ذهن مخاطب خود جهت‌دهی دروغ بدهند؟ مرتضوی دارای شاکی خصوصی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد در زندان خواهد ماند.

***

کدام یک از اطرافیان روحانی حجتیه ای است؟

حجت الاسلام مسیح مهاجری که همه او را از مدافعان و حامیان دولت حسن روحانی می دانند در اظهارنظر جالب توجهی گفته «برخی از اعضای حلقه اصلی روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند؛ این را من و برخی از بزرگان، از همان اول به روحانی گفتیم، ولی به راحتی از کنارش عبور کرد».

غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در این زمینه به نامه‌نیوز گفت: درباره ادعای وجود برخی اعضای انجمن حجتیه در حلقه اصلی آقای روحانی باید متذکر شد که با شناختی که جامعه سیاسی از اطرافیان آقای روحانی دارد، این حلقه اول شامل آقایان ابوطالبی، آشنا، واعظی، نوبخت و نهاوندیان می شود.

وی افزود: آقای ابوطالبی دانشجوی پیرو خط امام بود و سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب دارد. آقای آشنا از نیروهای خوب نظام است و عضو یک نهاد خاص در دهه هفتاد بود. آقایان و واعظی و نوبخت نیز در همین نظام حزب درست کردند و همیشه معتقد بوده اند دین از سیاست جدا نیست. سایر چهره های اصولگرا و اصلاح طلبی هم که در لایه های بعدی قرار دارند از نیروهای خوب نظام محسوب می شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: حالا شاید منظور آقای مسیح مهاجری، آقای نهاوندیان رئیس دفتر سابق آقای روحانی باشد که در بعضی بیوگرافی هایی که درباره ایشان وجود دارد، نوشتند که او در مقطعی قبل از انقلاب عضو انجمن حجتیه بود ولی خیلی ها به هر دلیلی قبل انقلاب با انجمن حجتیه همکاری می کردند و بعد به این نتیجه رسیدند که باید در خط امام باشند.

وی افزود: آقای مهاجری در مجموع سخنی گفته است که تایید آن برای خیلی از خواص جامعه نیاز به ادله فراوانی دارد، مگر اینکه ایشان یک مورد استثنایی را در ذهن شان باشد که درباره آن مورد استثنا هم توضیح دادم. در مجموع فکر می کنم آقای مهاجری یک شعری را گفتند ولی بعید است بتوانند قافیه اش را جور کنند.

***

برخی مسئولان کشور از ستون پنجم دشمن هم بدترند

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «بدتر از ستون پنجم، مدیران و مسئولانی هستند که با ضعف و سستی خود و تصمیماتی که به موقع نمی‌گیرند، نوعی همنوایی در رفتار به آن‌ها نشان می‌دهند. یعنی نوعی رفتار می‌کنند که نتیجه آن به کام آنهاست. با اینکه دولتمردان ما طی این چندسال پس از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر فقط شعار اقتصاد مقاومتی داده اند، کدام برنامه برای اقتصاد مقاومتی اجرا شده است. کدام اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شده است و دولت بیاید کارنامه خود را نشان دهد تا ما قانع شویم.

این نشان می‌دهد که نه روحیه جهادی وجود دارد و نه روحیه‌ای که برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شود هنوز که هنوز است و بعد از این ناکامی که در توافقنامه برجام رخ داده است و دشمن مجددا از این موافقت نامه خارج شده، اما باز هم امید دارند که غربی‌ها کاری کنند و ان‌ها معلوم است که هیچ کاری انجام ندهند، اما سوال اینجاست چرا نباید روی پای خود بایستیم و از آن‌ها قطع امید کنیم.

برخی مدیران از ستون پنجم دشمن هم بدترند/ از واعظی بپرسید چرا روحانی به مجمع تشخیص نمی‌آید/ دغدغه دولت «خاکِ زیر پای گربه» است!

اگر می‌خواهند امید داشته باشند اشکال ندارد، اما وزن امید را نسبت به آن‌ها کاهش دهند و وزن امید را نسبت به جوانان، ظرفیت ملت، نخبگان افزایش دهند این سرزمین پهناور و غنی از نظر ذخایر زیرزمینی به گونه‌ای هست که انسان خیال کند که حتما باید دیگران زیر بال ما را بگیرند. قطعا چنین نیست. من هرگز نمی‌گویم که روابط اقتصادی را با کشور‌های دیگر قطع کنیم، اما نظرم این است که از موضع قوت و قدرت با دیگران ارتباط برقرار کنیم و آن وقت که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اهم ظرفیت‌های ما ظرفیت انرژی و نیروی انسانی ماست.

***

خروج آرشیو صداوسیما قابل تکذیب نیست

سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با  خانه ملت با اشاره به مسئله فروش آرشیو صدا و سیما و دستیابی برخی رسانه‌های خارجی به این آرشیو، گفت: در این زمینه اظهارنظرهای مختلفی صورت گرفته اما مرجع نظارت بر صدا و سیما  شورای نظارت بر سازمان صداوسیما است که اطلاعات خود را از دستگاه‌های مختلف نظارتی و همچنین بدنه کارکنان صدا و سیما گزارش‌های مختلفی دریافت  و بر اساس آن تصمیم‌‎گیری یا اظهار نظر می‌کند.

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما افزود: خروج آرشیو صدا و سیما متعلق به ادوار مختلف بوده است و این آرشیو به صورت مستقیم به شبکه‌های خارجی واگذار نشده و افرادی ثالثی در این روند نقش داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این رابطه قطعا قصور و کوتاهی‌هایی رخ داده که پس از اخذ گزارش از نهادهای مختلف نظارتی، شورای نظارت بر صدا و سیما در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

چند روز پیش، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما منکر خروج آرشیو آن سازمان از کشور شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار