در نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح شد:
کشانی به درایت کمیته مبارزه با تحریم اشاره کرد و‌گفت: امروز نه تنها تولید سال گذشته را رکورد زده بلکه با توجه به قراردادهای سال ۹۸ نگرانی فروش هم نداریم.
کد خبر: ۷۲۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 06 March 2019

نشست خبری مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اصحاب رسانه، شامگاه چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ برگزار شد.

به گزارش "تابناک"؛ محمد کشانی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به تاثیرات تحریم بر صنعت فولاد خوزستان اظهار کرد: فولاد خوزستان همواره نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته است. افزایش تولید فولاد در سال ۹۷ در شرایط تحریم بود، از ابتدای سال درایتی به عنوان کمیته مبارزه با تحریم ایجاد شد.

کشانی با بیان اینکه وابستگی به مواد اولیه خارجی به دلیل تغییر و بومی سازی مواد اولیه از قبل نیز کمتر شده، عنوان کرد: بیش از ۸۵ درصد از نیاز مواد اولیه از کالای داخلی است ، بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ درصد استفاده از کالاهای خارجی است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به درایت کمیته مبارزه با تحریم اشاره کرد و‌گفت: امروز نه تنها تولید سال گذشته را رکورد زده بلکه با توجه به قراردادهای سال ۹۸ نگرانی فروش هم نداریم.

کشانی در خصوص مسئولیت های اجتماعی این شرکت بیان داشت: شرکت فولاد حومه یا شهرستانهای اطراف خود را از بدو تاسیس همیشه مد نظر داشته، فولاد با الزام در رعایت استانداردهای محیط زیستی توانسته به جامعه حومه خود توجه کند و سلامت را تسری دهیم. امروز با ۵۰۰ هکتار فضای سبز نقش خود را در ایفای مسئولیت اجتماعی به خوبی انجام دادیم.
از این جهت در راستای ایجاد نشاط برای جوانان نیز افتتاح ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهدای فولاد را داشته ایم، این ورزشگاه بر اساس آخرین استانداردهای جهان ساخته شده که بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

وی با اشاره به اشتغالزایی شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۷ گفت: توسعه اشتغالزایی از ۳/۸ میلیون تن به ۵/۲ تن رسیده است .برای تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی با خرید فولاد شادگان، سال گذشته خط تولید آهن اسفنجی راه اندازی شد و پایان سال آینده شاهد راه اندازی صنعت فولاد سازی این شرکت خواهیم بود. فولاد باید نگاه بومی و درآمدزایی داشته و بتواند زنجیره تولید فنی ایجاد کند تا وظیفه خود را انجام دهد.

 

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص اعتراضات بازنشسته های این شرکت و گروه ملی از پرداخت نشدن حقوق خود اظهار کرد: ردیف قراردادی پرسنل با صنایع فولاد به دلیل رسمی بودن بعد از بازنشستگی به تامین اجتماعی سپرده می شود و دیگر هیچ ردیف ارتباطی با ما ندارد، خوشبختانه پرداخت حقوق و مزایا پرسنل بیش از ۴ ماه معوقه نمی شود.

کشانی با تاکید بر اینکه فولاد هیچ بدهی به پرسنل و بازنشسته ها ندارد گفت: درباره مشکلات گروه ملی، فولاد توانست محوریت بودن نقش خود را ایفا کند و با پرداخت ماهی ۲۰ تا ۲۵ تن محموله فولاد برای گروه ملی ارسال شده است که منجر به تولید و‌فروش گروه ملی شده است.

وی ادامه داد: قسمتی از بودجه شرکت فولاد خوزستان را برای پروژه های زیست محیطی تعریف کرده ایم، نگاه ما به سالم سازی و رعایت الزامات محیط زیستی بوده است.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان درباره عوارض آلایندگی اعلام کرد: شرکت فولاد خوزستان به هیچ سازمانی و نهادی بدهی ندارد، فولاد حتی در بسیاری از پروژه های شهری کمک داشته در حالیکه وظیفه ای دراین مورد نداشته است.

کشانی به دلایل عدم برگزاری بازی در استادیوم شهدای فولاد، اشاره کرد و گفت: تکمیل نشدن پارکینگ روبروی ورزشگاه و جاده های دسترسی ۳۰۰ و کمربندی آماده نیست، از این جهت شورای تامین و استان مجوزهای لازم را صادر نمی کنند.

وی با بیان اینکه فولاد از ابتدای تاسیس جایگاه دومین تولید کننده فولاد تا امروز را داشته است اذعان کرد:فولاد خوزستان همچنین بزرگترین صادر کننده فولاد در کشور به علت مزیت دسترسی به آبها است و همین باعث شده سال گذشته ۷۳ درصد تولید خود را به ۱۸ کشور دنیا صادر کند.

کشانی در خصوص چشم انداز ۵ ساله برنامه های توسعه ای شرکت گفت: برای آنکه یک بنگاه را به توسعه برسانیم باید تولید پایدار داشته باشیم. افق برنامه های فولاد خوزستان تکمیل زنجیره ارزش، توازن و پایداری تولید از ۳/۸ به ۵/۲ میلیون تن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به نقش فولاد در بازار صادرات اشاره کرد و گفت: مشکلات به وجود آمده به دلیل تعرفه هایی است که کشور مقصد برای کالاهای ایران قرار داده با این وجود محصول نهایی فولاد صادر می شود‌.

کشانی گفت: فولاد اکسین قبل از آنکه تبدیل به شرکت شود یک سایت در شرکت فولاد خوزستان بود و یکی از پروژه های فولاد بود، در سال عای گذشته با ایجاد یک فنس در قالب یک شرکت فروخته می شود، کمک ما به اکسین به دلیل تکمیل زنجیره فولاد، کمک به ظرفیت تولید فولاد اکسین، حذف کارمزدی در فولاد اکسین و اشتغالزایی پایدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار