مدیرکل کمیته امداد استان:
بوشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: 3500 خانوار زیرپوشش نیازمند تامین مسکن هستند که تا دو سال آینده همه آنها صاحب خانه می شوند.
کد خبر: ۷۲۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 06 March 2019

بوشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: 3500 خانوار زیرپوشش نیازمند تامین مسکن هستند که تا دو سال آینده همه آنها صاحب خانه می شوند.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ احمد لطفی در نشست خبری افزود: با همکاری سپاه احداث هزار واحد مسکونی مددجویان این نهاد در روستاهای استان آغاز شد که 400 واحد آن تا شهریور آینده و همزمان با هفته دفاع مقدس تحویل مددجویان خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین براساس تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری بوشهر، 2 هزار واحد مسکونی طی دو سال احداث می شود که 290 واحد آن تا قبل از پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته لطفی، 640 مسکن روستایی نیز طی دو سال گذشته با همکاری سپاه ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

لطفی با بیان اینکه مسکن مناسب یکی از مهمترین نیازهای مددجویان است اضافه کرد: امسال بیش از 60 میلیاردتومان از محل بودجه کمیته امداد و کمک خیران در حوزه ساخت، تعمیر و تجهیز مسکن هزینه شده و طبق برنامه ای که داریم، تا سال 99 همه مددجویان نیازمند مسکن از این خدمت در استان برخوردار خواهند شد.

خودکفایی مددجویان از اولویت های ماست

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی خانواده ها از اولویت های ماست، اظهار داشت: با اجرای سیاست های اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان، تاکنون 1500خانواده توانمند و از چرخه حمایت کمیته امداد بوشهر خارج شدند.

لطفی در مورد بیمه های اجتماعی گفت: حدود 1500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند و تاکنون 2 میلیارد تومان بابت حق بیمه آنها پرداخت و در دوره مشخصی به عنوان بازنشسته از زیر پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

مشارکت بوشهری ها بالاتر از میانگین کشوری

لطفی با اشاره به اینکه در حوزه مشارکت های اجتماعی میزان همکاری مردم استان نسبت به میانگین کشور 50 درصد رشد است، اظهار داشت: امسال تا پایان بهمن ماه 50 میلیارد تومان اعتبار در طرح های مختلف از جمله صدقات، اکرام، زکات و جشن های مناسبتی به نیازمندان کمک کردند.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت نیاز نیازمندان برای کمک رسانی به خانواده های نیازمند حضور و مشارکت هرچه بیشتر خیران و نیکوکاران ضروری است.

لطفی درباره صندوق امداد ولایت در استان بوشهر گفت: این صندوق با هدف رسیدگی به نیازمندان راه اندازی شده است و تلاش شده به همه متقاضیان و پشت نوبتی ها از محل این صندوق تسهیلات پرداخت شود.

وی یادآور شد: این صندوق در استان بوشهر تاکنون 35 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد پرداخت کرده است.

پرداخت 3 میلیارد و 800 هزارتومان صدقه توسط بوشهری ها

مدیرکل کمییه امداد استان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره میزان پرداخت صدقه توسط هم استانی ها اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه 3 میلیارد و 800 تومان صدقه در استان جمع آوری شده که یک ریال آن برای حقوق نیروها و امور اداری هزینه نمی شود و همه مبالغ در خصوص مسکن، درمان، اشتغال، جهیزیه و امور فرهنگی مددجویان مصرف می گردد.

وی ادامه داد: 90 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که سهم هر نفر از صدقات دریافتی 4220 تومان می شود، اما خدمات کمیته امداد درخصوص کمک معیشت و سایر موارد بالاتر از این ارقام است و با کمک خیرین انجام شده که تا پایان بهمن ماه 58 میلیاردتومان درخصوص اکرام ایتام و جشن های مناسبتی بوده است.

مستمری ماهیانه برای مددجویان

لطفی درخصوص سرانه پرداختی به مددجویان اظهار داشت: ماهیانه برای خانوار یک نفره 16 هزارتومان، دو نفره 270 هزارتومان، سه نفره 360 هزارتومان، چهارنفره 460 هزارتومان و پنج نفره به بالاتر 500 هزارتومان پرداخت می شود.

افزایش 13 هزار مددجو در استان

وی همچنین با اشاره به اینکه در پی افزایش مشکلات اقتصادی، درخواست برای زیرپوشش قرار گرفتن کمیته امداد افزایش یافته، بیان کرد: براساس مجوزی که دولت داد، در استان بوشهر 13 هزار نفر جدید زیرپوشش این نهاد قرار گرفته اند که تلاش می شود با خدمات ارائه شده در زمان کوتاهی خودکفا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار