جلسه‌ای بین رئیس گمرک کشور و ترخیص‌کاران، تجار و لنج داران آبادانی که به عملکرد گمرک معترض بودند برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 06 March 2019

،مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران روزگذشته به منظور بازدید از گمرک آبادان وارد این شهر شد اما بسیاری از ترخیص‌کاران، تجار و لنج داران آبادانی نیز در این بازدید حضور یافتند و نسبت به عملکرد گمرک در ترخیص کالاها اعتراض کردند همین امر موجب شد تا جلسه‌ای برای بین رئیس گمرک کشور و ترخیص‌کاران، تجار و لنج داران  برگزار شود.

میر اشرفی در این جلسه اظهار کرد: قانون آن‌قدر خشک نیست که مردم را از پا درآورد اگر مزایایی ایجاد شود باید برای همه باشد در خصوص کارشناسان گمرک باید تجدید اساسی کرد اگر ما مشکلات مردم را حل نکنیم چه کسی حل خواهد کرد؟

در زمان جنگ خاک و خون خوردیم ولی اجازه نمی‌دهند نان بخوریم 

سیامک علی شاپور از ترخیص‌کاران گمرک آبادان اظهار کرد: مردم خوزستان جنگ را با گوشت و خون لمس کردند ولی در بحث مدیریت بسیار آسیب دیدیم. 

وی گفت: دشمنان کشور اگر همگی جمع شوند نمی‌توانند بلایی را که برخی سوءمدیریت ها بر سرمان آورده است را رقم بزنند. ما نگهبان مرزها هستیم در زمان جنگ خاک و خون خوردیم ولی اجازه نمی‌دهند کار کنیم و نان بخوریم بسیاری از مردم بیکار شدند.

 ماهانه ۱۵ خانواده از آبادان به دلیل بیکاری مهاجرت می‌کنند

مسعود حیاوی مدیرعامل تعاونی لنج داران آبادان گفت: ۴۰۰ شناور در سال ۹۲ داشتیم و ۶ هزار نفر شاغل بودند در صورتی که در حال حاضر ۹۵ شناور داریم و ماهانه ۱۵ خانواده از این شهر مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: هزینه ترخیص کالا در سایر بندرهای جنوبی کشور ۲۰ درصد از بندرهای منطقه آزاد اروند کمتر است چرا باید این تبعیض‌ها وجود داشته باشد؟ چرا باید کالای همراه ملوان و ته لنجی توقیف شود. اینجا منطقه صفر مرزی است تمام لنج داران بیکارند، بیکاری باعث ایجاد فقر؛ فساد؛ و مشکلات عدیده می‌شود. 

افزایش نرخ ارز و قوانین گمرکی مردم آبادان را بیکار کرده است

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در کجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش نرخ ارز، قوانین جدید گمرک در  ممنوعیت ثبت سفارش از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در  سه گمرک آبادان، خرمشهر و  شلمچه  اثرات منفی بر مردم منطقه داشته و مردم را بیکار کرده است.

وی گفت: اگر قرار است نرخ ارز حمایتی به تجار بدهند تجار جنوب را نیز در نظر بگیرند زیرا در آبادان و خرمشهر مشکلات گمرکی نسبت به سایر جاهای کشور بیشتر است. حداقل برای جلوگیری از بیکاری مردم ۱۵ ماشین جنس ته لنجی  وارد کنند. 

کعبی گفت: وقتی کالای در گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می‌شود و عوارض گمرکی پرداخت شده است دیگر لازم نیست کارشناسان گمرک در سایر نقاط کشور آن را قاچاق فرض کنند و جلوی انتقال آن را بگیرند.

آبادان شهری زخمی خورده است

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: اقتصاد نیاز به بستر آرام دارد اگر برخی از مردم با حساسیت و حرارت به طرح مشکلاتشان پرداختند به خاطر فشار اقتصادی است که تحمل می کنند.

وی ادامه داد:مردم آبادان با مشکلات عدیده‌ای  از بدی آب و هوا تا بیکاری دست و پنجه نرم می کنند آهنگ رشد اجتماعی نسبت به سایر شهرهای ایران در اینجا کم است باید نگاه جدی به مشکلات مردم این منطقه داشته باشیم آبادان شهری زخمی خورده است.

گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند به‌طور کامل مستقر نشده است

جلیل مختار دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی استقرار کامل گمرک در مبادی ورودی به منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت: متأسفانه تا کنون گمرک در مبادی منطقه آزاد اروند به‌طور کامل مستقر نشده است.

رئیس گمرک کشور در پایان گفت: سعی می‌کنیم مشکلات حل شود و شعار نمی‌دهیم در بحث مهمان‌نوازی مردم آبادان شکی نیست کاستی‌ها از خودمان است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گمرک ، لنج داران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار