وزیر نیرو گفت: قدردان همه سدهای بزرگ ساخته شده در خوزستان هستیم و از همه دولت‌ها و نمایندگانی که در ساخت این سدها تلاش کرده اند تشکر می‌کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 05 March 2019

نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ویس ظهر امروز با حضور وزیر نیرو در ویس کلنگ‌زنی شد.

به گزارش"تابناک"؛ نیروگاه سیکل ترکیبی ویس در راستای سیاست‌های صنعت برق کشور با 2 واحد گازی و یک واحد بخار و ظرفیت اسمی مجموع  906 مگاوات و با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر 500 میلیون یورو احداث خواهد شد.

فراهم آوردن موقعیت و بستر مناسبی برای اهالی منطقه ویس از نظر اشتغال‌زایی، اعتلای فرهنگی، اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها از اهداف اجرایی این پروژه است. ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی ویس امکان بازتوانی و از مدار خارج کردن نیروگاه بخار رامین را به عنوان یک صنعت آلاینده، فراهم خواهد کرد.

افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی از جمله اهداث اجرای این طرح هستند.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ویس در20 کیلومتری جاده اهواز به مسجدسلیمان در نزدیکی نیروگاه رامین اهواز در شهر ویس واقع شده است.

رضا اردکانیان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز در چهار شهرستان استان خوزستان حضور پیدا کردیم و پروژه‌های مختلف وزارت نیرو را در این مناطق افتتاح و یا کلنگ زنی کردیم.

وی افزود: مجموع اعتبار طرح‌هایی که امروز در استان خوزستان افتتاح و یا کلنگ زنی شدند حدود پنج هزار میلیارد تومان بود. یکی از این پروژه‌ها آغاز عملیات اجرایی سد تراز در شهرستان لالی بود که با هدف تأمین آب شرب، کشاورزی و حقآبه زیست محیطی در آن منطقه احداث می‌شود.

اردکانیان عنوان کرد: ما در خوزستان قدردان همه سدهای بزرگ ساخته شده هستیم و از همه دولت‌ها و نمایندگانی که در ساخت این سدها تلاش کرده اند، تشکر می‌کنیم.

وزیر نیرو گفت: میلیاردها متر مکعب آب شیرین که امروز در مخازن سدهای خوزستان ذخیره شده، نه تنها منبع مهمی برای شرب، کشاورزی، تولید برق و گرشگری است بلکه نقطه امنی برای سیلاب‌های مهیبی است که ممکن بود اتفاق بیافتد.

اردکانیان تصریح کرد: دو نیروگاه مهم سیکل ترکیبی در شهرهای رامهرمز و ویس نیز امروز کلنگ زنی شدند و امیدواریم مطابق برنامه وارد شوند تا بتوانیم از قبل وجود آنها شاهد تأمین برق پایدار باشیم.

وی بیان کرد: این برق تولید شده را می‌توانیم در مواقعی که مورد نیاز کشور نیست به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: امروز همچنین مراحل نصب آخرین قطعه پل سه بلوطک بر روی مخزن سد کارون ۳ در منطقه شهرستان ایذه نیز آغاز شد و امیدواریم تا پایان امسال شاهد اتمام این پل باشیم.

علی ساری همچنین در این مراسم اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید که در این شرایط سخت اقتصادی نسبت به هرینه‌کرد در کارهای زیرساختی اقدام می‌کند باید تشکر کرد و امیدواریم همچنان با قدرت به کارشان ادامه دهند.

وی با اشاره به آغاز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس افزود: همه مردم منطقه به ویژه در بحث ظرفیت اشتغال در این طرح انتظار دارند و امیدواریم در همه ابعاد فنی و غیرفنی از نیروهای بومی منطقه استفاده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث نیروگاه حمیدیه تصریح کرد: مشاور این طرح عنوان کرده است که صرفا به دلیل مباحث گلباد محل احداث نیروگاه باید در منطقه‌ای دیگر باشد و طرح را رد کرده است.

ساری ادامه داد: انتظار داریم تاکید ویژه‌ای به مشاور طرح شود تا در بحث مکان‌یابی نیروگاه حمیدیه تجدید نظر کنند و در حمیدیه شاهد آغاز طرح باشیم.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اظهار کرد: پیش از این قرار بود یک نیروگاه بخاری در ویس احداث شود اما به دلیل محدودیت‌های آبی و بحث راندمان تصمیم گرفته شد نیروگاه سیکل بخاری احداث شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این پروژه حدود 500 میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از زیرساخت‌ها پیش از این و در زمانی که قرار بود نیروگاه بخاری احداث شود، ساخته شده بود و اکنون سایر مراحل در حال انجام است.

طرزطلب عنوان کرد: بخشی از تجهیزات و توربین‌های مورد نیاز این نیروگاه خریداری شده و اکنون در انبارها ذخیره‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این نیروگاه به همراه نیروگاهی که در اندیمشک کلنگ‌زنی شده جمعا 1500 مگاوات است و امیدواریم بتوانیم تا پیش از پایان دولت دوازدهم آنها را اجرایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار