جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان باغملک به منظور هماهنگی سفرهای نوروزی هموطنان در سال 98 با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 05 March 2019

جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک با حضور محمد نجاتی‎پور رئیس ستاد، جهانگیر پیروزاده دبیر ستاد، اعضاء و کمیته‌های ده‌گانه این ستاد در فرمانداری باغملک برگزار شد و در آن باتوجه به اهمیت موضوع جذابیت‎های گردشگری و برای مسافران نوروزی، 18 مصوبه در راستای هماهنگی و ساماندهی خدمات‎رسانی گردشگری تصویب شد.

جهانگیر پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی باغملک و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز این شهرستان در این نشست با تأکید برگزاری جلسات منظم میان کمیته‎های ده‎گانه تا پیش از نوروز، ارسال صورتجلسه و اقدامات به دبیرخانه ستاد نوروزی را از کمیته‎ها خواستار شد.

او با بیان این‎که ادارات در غالب کمیته‎های ده‎گانه باید لیست کشیک و یک نفر نماینده را به عنوان واسطه به دبیرخانه ستاد نوروزی معرفی نمایند گفت: این کمیته‎ها اقدامات انجام شده خود را به دبیرخانه ستاد نوروزی ارسال و نمونه برشور و اقلام تبلیغاتی خود را نیز ارائه نمایند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز باغملک افزود: از برنامه‌هایی که در دستور کار اعضای ستاد خدمات سفر برای نوروز ۹۸ قرار دارد می‌توان به چاپ بروشورهای واحد در سطح شهرستان، نصب بنر خیرمقدم در ورودی شهرها، برپایی سیاه‎چادر، پخت نان محلی شهرها و معرفی فرهنگی عشایری توسط اداره امور عشایر شهرستان، ایجاد سفره هفت‎سین در شهر و تعیین پارک اقامتی برای مسافرین توسط شهرداری‎های باغملک، قلعه‎تل، صیدون و میداوود، و برگزاری جشنواره‎های قومی و ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مردم در ورودی شهرستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به معرفی مدارس معین اسکان مهمانان نوروزی به همراه آدرس و کروکی مدرسه مرکزی برای پذیرش مهمانان اقدام کند، ضمن این‎که اداره اوقاف و امور خیریه تیز آماده‎سازی مساجد بین راهی در مسیر جاده اصلی شهرستان را عهده‎دار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک عنوان کرد: برپایی چادرهای امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر، لکه‎گیری، برطرف کردن دست‎اندازها، نصب علائم راهنمایی جاده و ترسیم خطوط سفید وسط و حاشیه جاده توسط اداره راه‎داری ‎و شهرسازی در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار دارد.

او بیان کرد: همچنین مقرر شده است یک گروه متشکل از ادارات میراث فرهنگی، بهداشت، ستاد اقامه نماز، اداره راه و شهرسازی و نماینده جایگاه‎های سوخت از مجتمع‎های بین‎راهی بازدید کنند و گزارش آن را به دبیرخانه و مسئول ستاد خدمات سفر ارائه کنند.

پیروزاده با بیان این‎که قرار است اداره بازرگانی و کمیته نظارت بازار بازدیدهای لازم از بازار و مراکز عرضه مواد غذایی و رستوران‎ها را انجام و نسبت به عرضه میوه و تنظیم بازار اقدام نماید افزود: نیروی انتظامی نیز نسبت به برپایی چادرهای امنیتی در ورودی شهر و تأمین امنیت جاده‎ها و مناطق گردشگری و امنیت برگزاری جشنواره‎های قومی در ایام تعطیلات نوروزی اهتمام لازم را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعیین نرخنامه برای یدک‎کش‎ها توسط اداره بازرگانی و ارائه برنامه‎های فرهنگی توسط سازمان‎های مردم‎نهاد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار