مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: 25 درصد تلفات جاده‌ای استان خوزستان مربوط به راکبين موتورسيکلت‌ها است و استان خوزستان جزو 7 استان اول ز نظر تلفات موتورسوار است.
کد خبر: ۷۲۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 04 March 2019

غلامعباس بهرامی نیا در مراسمی که به مناسبت طرح ارتقای ايمنی تردد راکبين موتورسيکلت در جاده‌ها امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: لزوم اصلاح فرهنگ رانندگی و رعایت نکات ایمنی با توجه به بالا بودن آمار تلفات کاملا احساس می‌شود و باید در این زمینه تلاش کرد تا به فرهنگ رانندگی و توجه به نکات ایمنی توجه جدی شود.

وی افزود: طبق آمار پزشکی قانونی 65 درصد فوت‌‌شدگان موتورسيکلت‌ها از ناحيه سر در اثر برخورد به زمين دچار آسیب می‌شوند که نشان‌دهنده عدم استفاده موتورسواران از کلاه ايمنی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در این زمینه 25 درصد تلفات استان خوزستان مربوط به موتورسواران است و استان خوزستان جزو 7 استان اول نظر تلفات موتورسواران است.

همچنین علی اسکندری مسئول ايمنی ترافيک اداره‌کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خوزستان، با بیان اینکه بيشترين آمار تلفات موتورسواران مربوط به فصل بهار و ايام تعطيلات نوروزی است، گفت: موتورسواری در خوزستان بیشتر جنبه تفریحی دارد و همین عامل باعث افزایش حوادث و تعداد کشته‌ها می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه حوادث رانندگی عامل اول تلفات جاده‌ای محسوب می‌شوند، عنوان کرد: جهت ارتقا ایمنی، موتورسواران باید از سالم بودن چراغ روشنایی موتور اطمینان حاصل کنند و در زمان موتورسواری از راهنما استفاده کنند. همچنین در هنگام حرکت تغییر جهت ناگهانی انجام ندهند و از حرکات مخاطره‌آمیز و نمایشی خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار