مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تا اوایل سال ۹۸ یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت و مردم می‌توانند برای طرح نیکوکاری درجهت تامین نیازهای مددجویان همیاری نمایند.
کد خبر: ۷۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 02 March 2019

پرونده مسکن مددجویان تا پایان 98 بسته می‌شود

به گزارش تابناک قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: استان قزوین با یک میلیون و ۲۷۵ هزار نفر جمعیت،  ۲۸ هزار و ۳۹۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد دارد که ۵۳ درصد خانوارها روستایی و ۴۷ درصد ساکن شهرها هستند.

وی تصریح کرد: شرایط حاضر جنگ ترکیبی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به‌طوری که در ابتدای سال جاری ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد بودند ولی به واسطه مشکلات اقتصادی که به وجود آمد، تعداد هشت هزار خانوار به جمعیت تحت حمایت کمیته امداد اضافه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: جمعیت زیرپوشش کمیته امداد، به صورت ماهیانه، مستمری دریافت می کنند که نزدیک به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مستری و یارانه سه برایری به حساب این خانواده ها واریز می شود.

مومنی افزود: در سال جاری ۸۳۷ مورد جهیزیه با کمک خیران و کمک‌های کمیته امداد به نو عروسان با اعتباری در حدود ۲۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال پرداخت شده است.

مومنی تصریح کرد: در بحث دانش آموزی، تعداد سه هزار و ۶۷۹ دانش آموز را در استان حمایت می کنیم که به صورت میانگین به هریک از این عزیزان از محل کمک‌های مردم خیر و اعتبارات کمیته امداد ۱۰۰ هزار تومان مساعدت شده و ۴۰۰ دانشجو هم از خدمات امداد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن توضیح داد: اقدامات بسیارخوبی در بحث مسکن انجام شده که میتوان به انعقاد قرار داد با سازمان مسکن و شهرسازی استان به منظور تحویل ۴۲۵ واحد مسکن مهر به ولی‌نعمتان تحت حمایت اشاره کرد  و در حال حاضر در شهر قزوین خانواده دارای یتیم با جمعیت بیش از ۳ نفر نیازمند مسکن نداریم و در تلاش هستیم تا اوایل سال ۹۸ در سطح استان یتیم بدون مسکن نداشته باشیم و در سال آینده با کمک خیران و منابع داخلی کمیته امداد، خانواده های روستایی با جمعیت  بالای سه نفر هم صاحب خانه شوند.

مومنی گفت: به جز ۴۲۵ واحد مسکن مهر که تا شهریورماه سال آینده تحویل مددجویان می‌شود، تعداد ۵۵ واحد مسکن شهری و ۶۳ واحد مسکن روستایی، احداث و به خانواده های واجد شرایط تحویل داده می‌شود.۲۵۰  واحد هم در در حال ساخت است که در مجموع ۴۶ میلیارد تومان برای کل واحدهای مسکونی هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در بحث اشتغال با اجرای دوهزار و ۲۵۰ طرح و فعال بودن ۱۲ هزار طرح، رتبه چهارم کشوری را داریم.

وی توضیح داد: در بحث اشتغال بررسی وضعیت ۱۴ هزار خانوار نشان می دهد که ۹ هزار خانوار امکان اشتغال زایی دارند که برای شش هزار خانوار دوره آموزشی برگزار شده و با هم افزایی توانسته ایم برای دو هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

مومنی در پایان یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند با شماره گیری کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* در طرح های مختلف کمیته امداد از جمله جشن نیکوکاری مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار