رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: یكى از مهم‌ترین حربه‏هاى آمریكا براى مقابله با ایران در ۴۰ سال گذشته «ایران هراسى» بوده که در دوره ریاست جمهوری ترامپ به نقطه اوج رسیده است.
کد خبر: ۷۱۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 27 February 2019

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی  در رابطه با پیامدهای تشکیل دولت در لبنان اظهار کرد: انتخابات پارلمانى لبنان اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد و در ادامه «سعد الحریرى» با کسب حمایت اکثریت پارلمانى به‏عنوان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه معرفى شد.

تشکیل دولت در لبنان نشان‌دهنده شکست سیاست‏هاى آمریکا در منطقه

حجت‌الاسلام حسینی افزود: آنچه در مورد تشکیل دولت جدید لبنان به‏عنوان نتیجه‏گیرى باید عنوان کرد، افزایش فشار کشورهاى غربى بر این دولت به دلیل نزدیکى به مقاومت است؛ اما تشکیل دولت، برنامه‏هاى آن‌ها براى فشار بر مقاومت و گروه‏هاى مقاومت را به خوابى تعبیر نشده تبدیل کرد.

امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه از کرسى کابینه جدید لبنان، 3 کرسى به وزراى وابسته به حزب‏الله اختصاص دارد، تصریح کرد: «جبران باسیل» رئیس حزب مسیحى جریان ملى آزاد که متحد حزب‏الله است، همچنان وزیر خارجه لبنان باقى ماند. الیاس بوصعب از اعضاى حزب جریان ملى آزاد و از شخصیت‏هاى نزدیک به عون هم به‏عنوان وزیر دفاع معرفى شد.

حسینی ادامه داد: صرف تشکیل دولت در لبنان نشان می‌دهد که سیاستمداران لبنانى تحولات منطقه‏اى را به نفع محور مقاومت ارزیابى کرده‏اند؛ بنابراین تشکیل دولت بیانگر این پیام است که سیاست‏هاى آمریکا در منطقه شکست‌خورده است تا جایى که موفق به ممانعت از تشکیل دولت در لبنان نشده و تشکیل دولت در لبنان پیروزی دیگر برای مقاومت است.

هدف اصلى استراتژى ایران هراسى، مقابله با قدرت گرفتن ایران در منطقه است

وی سپس در رابطه با بهانه انتشار گزارش جامعه اطلاعاتى آمریکا و مباحث مرتبط با ایران، ابراز کرد: یکى از مهم‌ترین حربه‏هاى آمریکا براى مقابله با ایران در ۴۰ سال گذشته «ایران هراسى» بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه عنوان کرد: ایران هراسى بار دیگر در دوره دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به نقطه اوج خود رسیده است که انتشار متن جدیدترین گزارش سالانه جامعه اطلاعاتى آمریکا در سال ۲۰۱۹ نیز مؤید همین مسئله است.

حسینی افزود: در گزارش ۴۲ صفحه‏اى جامعه اطلاعاتى آمریکا، بارها به سیاست‏هاى ایران اشاره و از آن به‏عنوان تهدید نام‌برده شده است. در گزارش سال ۲۰۱۹ جامعه اطلاعاتى آمریکا که ۷۲ بار از ایران اسم برده شده تلاش شده است تا ایران را در چهار زمینه به‏عنوان تهدید جهانى معرفى کند.

امام‌جمعه ابرکوه یادآور شد: ایران هراسى زمانى در سیاست‏هاى آمریکا به‏صورت جدى پیگیرى مى‏شود که سایر سیاست‏هاى این کشور براى مقابله با ایران به بن‌بست رسیده باشد. هدف اصلى استراتژى ایران هراسى، مقابله با قدرت گرفتن ایران در منطقه است.

پرونده سنگین جنایات فرانسه علیه بشریت و ادعای مهد دمکراسی بودن

وی در ادامه به ادعای فرانسه بر مهد دمکراسی بودن علی‌رغم پرونده ننگین این کشور در جنایت علیه بشریت، اشاره کرد و گفت: 3 کشور اروپایى طرف ایران در برجام چند روز پس از اعلام سازوکار مبادله و تجارت با ایران موسوم به «اینستکس» که عملاً چیزى جز نفت در برابر غذا و تحقیر ملت سرافراز ایران نیست، بیانیه‏اى ۱۲ بندى موسوم به جمع‌بندی را منتشر کردند.

حسینی آن بیانیه را گستاخانه و با لحنى طلبکارانه دانست که در حقیقت تکرار همان شروط و باج‏خواهى‏هاى آمریکا است و ادامه داد: بند 11 این بیانیه ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و ضمن ابراز نگرانى شدید، از ایران خواسته است به حقوق زنان و اقلیت‏هاى قومى و مذهبى احترام بگذارد.

سابقه طولانی انگلیس، فرانسه و آلمان در نقض حقوق بشر

وی اذعان کرد: این در حالی است که هرکدام از 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به‏عنوان تهیه‌کنندگان این بیانیه، سابقه‏اى طولانى و تاریک از نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت دارند؛ اما نام فرانسه در این میان از همه قابل تأمل تر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه فرانسه را کشورى دانست که چندین ماه است با اعتراض و تظاهرات سراسرى روبه‏رو بوده و پلیس و ارتش این کشور براى سرکوب معترضین، حتى به خودروهاى زرهى نیز متوسل شده‏اند و از سوی دیگر این کشور را مهد دمکراسی معرفی می‌کنند.

سرکوبی معترضان در فرانسه با سلاح ضد شورش فلش بال

حسینی اضافه کرد: بهانه آغاز اعتراضات در فرانسه افزایش مالیات سوخت بود؛ اما به‌سرعت دامنه و عمق آن گسترش یافت و على‏رغم عقب‏نشینى دولت ماکرون از افزایش مالیات سوخت، نه‌تنها اعتراضات متوقف نشد، بلکه بیشتر هم شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷ هزار فرانسوى دستگیر و حدود ۲ هزار تن زخمى شده‏اند، یادآور شد: از چندى پیش هم پلیس، استفاده از سلاح فلش بال را براى سرکوب معترضان آغاز کرد. این سلاح ضد شورش گلوله‏هایى پلاستیکى به اندازه یک توپ گلف را شلیک مى‏کند و شدت ضربه چنان است که تاکنون باعث کور شدن ده‏ها نفر و مجروحیت شدید صدها تن شده است.

امام‌جمعه ابرکوه از دیگر مصادیق تضییع حقوق بشر در قوانین جهانى را فروش سلاح به کشورهایى که درگیر جنایت جنگى هستند، برشمرد و تأکید کرد: عربستان سعودى از 4 سال قبل، تجاوز به یمن را آغاز کرده و تاکنون ده‏ها هزار غیرنظامى یمنى را کشته و با تحمیل محاصره همه‏جانبه، قحطى و گرسنگى را بر این کشور فقیر و مردم مظلوم آن تحمیل کرده است.

حسینی ادامه داد: پرونده ضد حقوق بشرى فرانسه سابقه‏اى طولانى دارد و به چند قرن پیش و دوران استعمار بازمی‌گردد. بنا بر منابع الجزایرى حدود ۱.۵ میلیون مسلمان این کشور به دست نیروهاى فرانسوى شکنجه و به قتل رسیدند.

حمایت از منافقین دلیلی بر ادعای دروغین حقوق بشری فرانسه

وی اظهار کرد: یکى دیگر از دلایل دروغین بودن ادعاهاى فرانسه در زمینه حقوق بشر، برخورد دوگانه آن با مقوله تروریسم است. چندین دهه است که گروهک منافقین که سابقه ترور ۱۷ هزار شهروند ایرانى را در پرونده خود دارند، در فرانسه مستقر بوده و از چتر حمایت این کشور برخوردار هستند.

امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به نشست ورشو، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا، یک نمایش سیاسى امنیتى را در 40 سالگى انقلاب ایران، در شرق اروپا تدارک دید؛ اما خود نیز تصور دقیقى از کیفیت اجراى این نمایش ندارد.

حسینی اضافه کرد: صرف‌نظر از این‏که کدام کشورهاى عربى، اروپایى و آسیایى و اوراسیایى و در چه سطحى، در این اجلاس شرکت خواهند کرد، اصل این حرکت به موتور شکست سیاست خارجى آمریکا در منطقه و جهان تبدیل شده است.

اجلاس ورشو نشستى شکست‌خورده براى آمریکا و صهیونیست‏ها در مقابله با ایران

وی افزود: هیچ معجزه‏اى را نمی‌توان براى اسرائیل، آمریکا، منطقه و جهان از ورشو داشت. تغییر روند تحولات جهان و منطقه، نیازمند مقدمات و سازوکارهاى نرم‏افزارى و مادى بسیارى است که از یک نشست شتاب‌زده برنمی‌آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: در همین راستا اجلاس ورشو را باید نشستى شکست‌خورده براى آمریکا و صهیونیست‏ها تلقى کرد که به ناچار تمام توان خود را براى مهار ایران از طریق اجماع منطقه‏اى هزینه کرده‏اند.

حسینی ابراز کرد: در مجموع اهداف تخریبى علیه ایران ابعاد جدید و پیچیده‏ترى پیدا کرده و بعد خروج آمریکا از برجام این اتفاقات با توانى مضاعف دنبال مى‏شود. یکى از اهداف از پیش شکست‌خورده آمریکا این است که تلاش مى‏کند دامنه درگیرى ذهنى ایران را از ورشو تا دمشق، از دمشق تا بغداد و از بغداد تا کابل و... گسترش دهد.

نشست ورشو، تجمعی برای گرفتن عکس یادگاری

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نشست ورشو جز شکست نتیجه‌ای برای جبهه ضد ایرانی به دنبال نداشت که این موضوع را هم رسانه‌های دنیا پیش‌بینی کرده بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: نشریه «فایننشال تایمز» برگزاری نشست فوق را وقت تلف کردن خوانده و نوشته بود، واشنگتن که در سیاست خود علیه ایران تنها مانده تلاش می‌کند توهمی از وجود یک ائتلاف ضد ایرانی را ایجاد کند.

وی افزود: واشنگتن پس‌ازاینکه خود را در مقابل ایران تنها دید به‌تدریج از خواسته‌های ضد ایرانی خود در نشست ورشو عقب‌نشینی و در نهایت عنوان آن را به نحوی انتخاب کرد که هیچ اشاره‌ای به ایران نداشت؛ اما حتی با تغییر عنوان، آمریکا باز نتوانست کشورهای مهم را وادار به شرکت در این نشست کند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این نشست تبدیل به تجمعی برای گرفتن عکس یادگاری شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار